Sklepy spożywcze w Polsce mają różne polityki cenowe. Według badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency, w listopadzie średnia suma koszyka z zakupami wyniosła 223,76 zł, jednak różnica między najdroższym i najtańszym sklepem spożywczym jest znaczna. W których sklepach ceny były najwyższe? Które sklepy spożywcze okazały się najtańsze?
Sklepy spożywcze - które są najdroższe?
W badaniu ASM Sales Force Agency przeanalizowało ceny koszyka w 10 sieciach handlowych. Jak się okazuje, ceny w listopadzie wzrosły w stosunku do października w aż 6 z nich.
Najdroższe, po raz kolejny, okazują się zakupy w e-grocery – średnio za koszyk zapłacimy w nich prawie 261 zł. Pomiędzy najdroższym, a najtańszym koszykiem zakupowym różnica wynosi 107,19 zł.
Najdroższe sklepy spożywcze w Polsce
Najdroższe zakupy zrobimy w Intermarche, gdzie średnia cena za koszyk w listopadzie wyniosła 260 zł, natomiast najtańsze – w Auchan, tutaj musimy przygotować się na wydatek rzędu 198,71 zł. Ranking sklepów spożywczych przedstawia się następująco:
- Intermarche (232,92 zł),
- Inna sieć Cash & Carry (232,59 zł)
- Kaufland (224,31 zł),
- E.Leclerc (223,62 zł),
- Biedronka (221,86 zł),
- Carrefour (221,10 zł),
- Makro (220,81 zł),
- Lidl (200,69 zł),
- Auchan (198,71 zł).
Sklepy dyskontowe z najlepszymi cenami
Badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency w listopadzie 2021 r. wskazało, że w tym miesiącu najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach (211,28 zł). W następnej kolejności ceny były najniższe w sklepach sieci tradycyjnej (220,13 zł) oraz cash&carry (226,70 zł).
- Przeczytaj też: Koszyk zakupowy ASM w kwietniu 2023 roku
Najdroższy w listopadzie 2021 r. był kanał e-grocery, gdzie zakupy kosztowały w przybliżeniu 260,98 zł. Oznacza to, że w analizowanym miesiącu za zakupy w internetowych sklepach spożywczych zapłaciliśmy średnio o ponad 23% więcej niż w najtańszych dyskontach.
W których sklepach internetowych zrobimy najtańsze zakupy?
ASM Sales Force Agency poddało analizie sklepy ze względu na kanał sprzedaży, który obsługują. Nie powinno dziwić, że najwyższe ceny w listopadzie odnotowano w kanale e-grocery, a najniższe w placówkach działającym wyłącznie w tradycyjnym modelu. Na środku stawki usytuowały się sklepy hybrydowe, czyli oferujące zarówno zakupy stacjonarne, jak tez online.
W ramach porównania modelu hybrydowego, w listopadzie br. we wszystkich trzech analizowanych sieciach zakupy online były droższe niż w stacjonarnych wersjach tych samych sklepów. Natomiast przed miesiącem w dwóch na trzy sprawdzane sieci zakupy przez Internet były droższe. Spośród sklepów działających w modelu hybrydowym, najtańsze zakupy online w listopadzie oferował Auchan (118,06 zł za koszyk zakupowy)
- To może Cię zainteresować: Olbrzymie podwyżki cen w 2022 roku. Jak kształtowała się polityka cen największych sieci handlowych?
Najbardziej wyrównane ceny w listopadzie odnotowano w sklepach spożywczych sieci Carrefour (wersja online droższa o 4,56 zł). W przypadku sieci Auchan zakupy przez Internet były o 5,18 zł droższe. Natomiast sieć E.Leclerc stawia na handel tradycyjny. Zestaw produktów zamówionych przez Internet był o 10,54 zł droższy od wersji tradycyjnej – informują eksperci ASM Sales Force Agency.
ASM Sales Force Agency przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano dniach 3-9 listopada 2021 r. Raport został sporządzony przez ekspertów ASM Sales Force Agency, spółki specjalizującej się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu