ZPPHiU podsumowuje Black Friday: "nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle"

ZPPHiU podsumowuje Black Friday: "nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle"

Black Friday 2021 okazał sie wyjątkowo ponury dla sklepów w centrach handlowych. W niektórych z nich liczba klientów spadła nawet o połowę.

Tradycyjnie ostatni piątek listopada kojarzy się z tłumami klientów, którzy polują na największe w roku promocje. 2021 okazał się jednak nieco mnie efektowny. Sklepy w centrach handlowych podsumowały liczbę odwiedzających podczas Black Friday. Pandemiczna rzeczywistość dała o sobie znać bardzo wyraźnie. Spadki odwiedzialności wahały się średnio między 35 a 42% poniżej poziomu sprzed pandemii. Przy czym najniższe spadki wyniosły około kilkunastu procent, a najwyższe – aż do minus 50%.

Rozmawiając z licznymi przedstawicielami firm prowadzących działalność w galeriach widzimy, jakie są tendencje. Słyszymy że klientów robiących zakupy jest zdecydowanie mniej. Obawialiśmy się, że Black Friday może nie być porównywalny poziomem odwiedzalności do lat sprzed pandemii, ale nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle. Nieliczne wyjątki stanowią firmy pozycjonujące wysoko swój asortyment.

Zofia Morbiato, dyrektor generalna ZPPHiU

ZPPHiU podkreśla, że firmy handlowe ponoszą znaczące wydatki na marketing i promocje, inwestując w zachęcanie klientów do odwiedzania ich placówek. Klienci jednak mniej chętnie korzystają ze sklepów stacjonarnych w centrach handlowych. Wyniki footfallu z Czarnego Piątku budzą duże zaniepokojenie. Dzień ten zwykle stanowił otwarcie sezonu zakupów przedświątecznych. Wiele wskazuje, że najważniejszy okres dla handlu nie będzie udany dla korzystających z powierzchni w centrach handlowych.


Źródło: ZPPHiU

Reklama