Coca-Cola liderem wartości sprzedaży w październiku 2021 r.

Coca-Cola liderem wartości sprzedaży w październiku 2021 r.
napoje gazowane - trendy sprzedaży koral ekipa - dane tygodniowe Coca-Cola liderem wartości sprzedaży w październiku 2021 r.

Napoje gazowane odpowiadają za 8% transakcji w sklepach małoformatowych do 300 mkw. oraz 2,4% wartości sprzedaży w tym kanale dystrybucji. W sprzedaży napojów widać wyraźny trend, wartość i liczba transakcji znacząco wzrastają w ciepłych miesiącach.

Wpływ podatku cukrowego

Wartość sprzedaży napojów gazowanych wzrosła o 9,3% w okresie styczeń-październik 2021 r. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2020. W związku z wprowadzeniem podatku cukrowego odnotowano spadek liczby transakcji napojów gazowanych o  12% oraz liczby sprzedanych opakowań – również spadek o 12%.

Najpopularniejsze marki napojów gazowanych

Napoje gazowane dostępne są we wszystkich sklepach małoformatowych do 300 mkw., klienci mogą średnio wybierać z około 50 wariantów na sklep.

Najwyższe udziały w wartości sprzedaży osiągają Coca-Cola oraz Pepsi, łącznie odpowiadają za około 80% wartości sprzedaży. We wrześniu 2021 roku na rynku pojawiły się napoje Koral Ekipa, które już w październiku osiągnęły 4% udziałów wartościowych w małych sklepach. Wysokie spadki notuje producent Hoop Polska. Najwyższe zaś wzrosty osiągnął Zbyszko Company, który zmienił recepturę swoich produktów unikając tym samym części zmiennej opłaty cukrowej i podwyżki cen.

Najczęściej na półkach sklepów małoformatowych w październiku 2021 r. mogliśmy spotkać produkty pod marką Coca-Cola. Natomiast, nowość – napoje Koral Ekipa – w październiku 2021 r. były dostępne średnio w połowie sklepów małoformatowych do 300 mkw. Klienci mogą wybierać średnio z około 20 wariantów napojów od producenta Coca-Cola HBC Polska zaś producent napojów Koral Ekipa oferował średnio 2 warianty produktu na sklep. Najwyższe udziały wartościowe w sprzedaży napojów gazowanych osiągają marki Coca-Cola oraz Pepsi.

Napoje Koral Ekipa

Napoje Koral Ekipa najwyższe udziały osiągnęły w drugim tygodniu po wprowadzeniu na rynek, w kolejnych tygodniach udziały stopniowo spadały przy stałej cenie i wysokiej dostępności w sklepach małoformatowych do 300 mkw.

 

Reklama