Słodycze impulsowe – jakie produkty sprzedają się najlepiej?

Słodycze impulsowe – jakie produkty sprzedają się najlepiej?

Słodycze impulsowe to duży i ciekawy rynek, na którym wprowadzanych jest co roku wiele nowości produktowych. Wciąż obserwujemy zmiany wywołane przez pandemię koronawirusa. Jak wygląda ten rynek obecnie?

Na to pytanie odpowiada Przemysław Bojanowski, analityk z CMR (Centrum Monitorowania Rynku).

Spis treści

  1. Jak wygląda rynek słodyczy impulsowych?
  2. Trendy rynkowe
  3. Spadek sprzedaży słodyczy impulsowych
  4. Przyczyny spadku sprzedaży słodyczy impulsowych
  5. Dystrybucja produktów
  6. Liderzy sprzedaży
  7. Najlepsze nowości w kategorii słodyczy impulsowych

Jak wygląda rynek słodyczy impulsowych?

Słodycze impulsowe można podzielić na: batony czekoladowe (56 proc. Rynku i dynamika na poziomie -5 proc.), wafelki (34 proc. rynku i dynamika -10 proc.), ciastka impulsowe (6 proc. rynku i dynamika -11 proc.), batony funkcjonalne (2 proc. rynku i dynamika -5 proc.), batony zbożowe (1 proc. rynku z dynamiką na poziomie -23 proc.) oraz batony owocowe (również 1 proc. rynku i dynamika -22 proc.)

Z punktu widzenia producenta kanał sklepów małoformatowych do 300 mkw. jest największym kanałem sprzedaży słodyczy impulsowych.

Przemysław Bojanowski, analityk z CMR

Trendy rynkowe

Przemysław Bojanowski informuje, że ogólnie na rynku spożywczym panują trendy prozdrowotne i producenci promują głównie produkty o krótkim składzie, bio oraz superfoods. Natomiast, jak zaznacza, na rynku słodyczy impulsowych trendy te są zdecydowanie słabiej widoczne – batony proteinowe, owocowe czy zbożowe to wciąż nisza.

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się