Bunge ogłosił konsolidację swoich podmiotów w Polsce pod marką korporacyjną Bunge. Decyzja ta obejmuje również inne prowadzone lokalnie przez Bunge aktywności, w tym terminal portowy w Świnoujściu, zakład przetwórstwa tłuszczów roślinnych w Karczewie oraz centrum IT Business Intelligence w Warszawie, obsługujące spółki Bunge na całym świecie.
28 października 2021 roku została podjęta uchwała o przejęciu Zakładów Tłuszczowych "Kruszwica" przez Bunge Polska, o której pisaliśmy tutaj. W rezultacie od 1 grudnia 2021 roku wszystkie podmioty Bunge w Polsce będą działać pod jedną marką i jako jeden podmiot prawny – Bunge Polska sp. z o.o. Firma poinformowała jednak, że jedne z najpopularniejszych produktów ZT "Kruszwica", jak olej Kujawski czy margaryna Smakowita, nadal będą używać swoich marek.
Koncern Bunge zaangażował się kapitałowo w spółkę ZT „Kruszwica” S.A., jako jej większościowy akcjonariusz w 2002 roku. Od przeszło dwudziestu lat Bunge i ZT „Kruszwica” S.A. współpracują ze sobą rozwijając wiodącą pozycję w branży olejów i tłuszczów roślinnych w Polsce i Europie Środkowej.
Działalność prowadzona dotychczas jako ZT „Kruszwica” S.A. obejmuje dwa zakłady przetwórczo-produkcyjne, w Kruszwicy i Brzegu, w których firma przerabia nasiona oleiste, produkując na ich bazie oleje i tłuszcze roślinne na potrzeby przemysłu spożywczego, oleje butelkowane i margaryny konsumenckie, a także produkty dla przemysłów biopaliwowego i paszowego. Spółka produkuje i wprowadza na rynek jedne z najbardziej znanych marek produktowych w kraju, takie jak olej Kujawski czy margaryna Smakowita. Produkty te będą nadal używać swoich powszechnie rozpoznawalnych marek.
Bunge będzie kontynuować wzmacnianie swojej pozycji rynkowej w Polsce, upraszczając systemy i stając się bardziej elastyczną organizacją, zachowując jednocześnie swoje lokalne dziedzictwo inwestowania w głęboko zakorzenione marki konsumenckie z długą tradycją w kraju.
Źródło: informacja prasowa
Foto: ztkruszwica.pl