JYSK Polska 2021 rok kończy z liczbą placówek na poziomie 251 punktów w całej Polsce. Tylko na przestrzeni ostatniego roku finansowego otwarto 16 nowych sklepów. Docelowo sieć przewiduje 500 placówek w Polsce. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosła o 13%, z kolei sprzedaż online się podwoiła.
W skali globalnej JYSK kończy rok obrotowy 2020/2021 z wynikiem EBIT na poziomie 4,5 mld DKK. Firma osiągnęła rekordowy poziom obrotów w wysokości 32,6 mld DKK, co daje wzrost o 7% w porównaniu z poprzednim rokiem finansowym.
Sieć w Polsce dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Całkowita sprzedaż JYSK Polska, wliczając eksport, wyniosła 2,89 mld zł od września 2020 do sierpnia 2021. Udział e-commerce (wliczając usługę click&collect) wyniósł około 16%.
Mijający rok nie był łatwy
2021 rok był wyzwaniem dla większości branży. Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska, zwraca uwagę na tymczasowe zamknięcia większej części sklepów sieci, ale także dostępność towarów oraz ich transport.
Firma JYSK jest jednym z największych płatników CIT w Polsce. Według listy, opublikowanej przez Ministerstwo Finansów, sieć zajmuje 80 pozycję.
Plan na 500 sklepów JYSK w Polsce
W sierpniu 2021 r. JYSK otworzył swój 250 sklep na rynku polskim. W całym, minionym roku finansowym otworzonych zostało 16 nowych placówek, a 23 sklepy zmodernizowano do konceptu 3.0. W planach jest dalszy rozwój i plany otwierania od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów rocznie. Obecnie sieć posiada 251 sklepów, a docelowo przewiduje do 500 swoich placówek w Polsce.
Wielokanałowość w JYSK
Sprzedaż JYSK Polska w kanale online w minionym roku finansowym zwiększyła się o 50%. W zeszłym roku strona JYSK.pl miała 56 189 279 wizyt, co oznacza wzrost o 24,37% w porównaniu do roku poprzedniego.
JYSK niezmiennie rozwija wielokanałowość sprzedaży oraz liczne udogodnienia dla zwiększenia płynności przepływu między poszczególnymi kanałami. Wprowadzone zostało kolejne udogodnienia dla klientów, sieć skróciła czas realizacji zamówienia składanego online do odbioru w wybranym sklepie (click&collect). Klient, który zdecyduje się na wypełnienie koszyka zakupowego online, będzie mógł odebrać zamówienie i opłacić w sklepie już po 30 minutach.
Najpopularniejszym produktem w ubiegłym roku finansowym okazała się jedna z poszewek na poduszkę 40x40, która sprzedała się w ilości 293 230 sztuk we wszystkich kanałach. Innym bardzo popularny produktem było krzesło biurowe Billum, łącznie sprzedano 72 829 sztuk.
JYSK GLOBALNIE
Z wynikiem EBIT w wysokości 4,5 miliarda DKK za rok obrotowy 2020/21, JYSK globalnie po raz kolejny osiągnął wynik na historycznie wysokim poziomie.
Chociaż rok 2020/21 przyniósł JYSK wiele wyzwań w postaci tysięcy zamkniętych sklepów, firmie po raz kolejny udało się wykorzystać połączenie sklepów stacjonarnych oraz rozbudowanych platform cyfrowych, aby ustanowić nowy rekord z obrotem 32,6 mld DKK.
Tym samym obroty wzrosły o 7 proc., a wynik EBIT był o 21 proc. wyższy niż w roku 2019/20.
Kluczowe dane JYSK globalnie:
• Obrót: 32,6 miliarda DKK
• Wzrost obrotów: 7 proc.
• Wynik EBIT: 4,5 mld DKK
• Wzrost wyniku: 21 proc