Zwykłe mleko do lamusa – rośnie sprzedaż wariantu bez laktozy i napojów roślinnych. Jak informuje CMR, dystrybucja tego typu produktów w sklepach małoformatowych do 300 mkw w ciągu ostatnich 3 lat wzrosła z 50% do 70%.
Coraz liczniej występujące alergie pokarmowe, a także trendy konsumenckie sprawiły, że kategoria produktów mlecznych bez laktozy rozwija się w zaskakującym tempie. Które z pozycji są liderami sprzedaży w segmencie produktów bez laktozy?
Centrum Monitorowania Rynku podkreśla silny trend wzrostowy w kategorii produktów mlecznych bez laktozy. Analizy instytutu potwierdzają, że z roku na rok rośnie ich dystrybucja.
Struktura sprzedaży produktów bez laktozy
Jeśli chodzi o strukturę wartości sprzedaży, to najpopularniejszą kategorią mleczną bez laktozy jest mleko. Odpowiada ono za ponad połowę (51%) wartości sprzedaży całego segmentu. Kolejne miejsce zajmują sery żółte z wynikiem 20%, a podium zamykają jogurty naturalnie – 10%. Mniejsze znaczenie mają serki kanapkowe (5%), serki wiejskie (3%) oraz jogurty łyżeczkowe (2%).
Najlepiej sprzedające się produkty bez laktozy
Według rankingu najlepiej sprzedających się produktów mlecznych bez laktozy, stworzonego przez CMR na podstawie danych paragonowych ze sklepów małego formatu, pierwszą piątkę w zdecydowanej mierze okupują różne pozycje mleka bez laktozy – aż 4 pozycje. Tylko jedno miejsce zajął wariant żółtego sera. Najlepiej sprzedającym się produktem w kategorii jest Mleko Wydojone bez laktozy formy MLEKOVITA.
Te produkty nie zawierają laktozy: