Zeroemisyjne i elastyczne dostawy. GLS wprowadza do floty rowery kurierskie

Zeroemisyjne i elastyczne dostawy. GLS wprowadza do floty rowery kurierskie

We flocie GLS Poland pojawiły się kolejne rowery kurierskie. Jednoślady są przystosowane do przewozu paczek i wyposażone w elektryczne wspomaganie. GLS Poland to pierwsza firma kurierska w kraju, która uruchomiła rower kurierski – od czerwca ubiegłego roku obsługuje ścisłe centrum Krakowa. Do tej pory dostarczył już 25 tys. paczek.

Pojazdy ze wspomaganiem elektrycznym są nie tylko doskonałym rozwiązaniem w strefach z ograniczeniami ruchu kołowego, ale także stanowią zwinną i zeroemisyjną alternatywę dla samochodów. Jednoślady od GLS jeżdzą już we Wrocławiu, a w stolicy poddawane są jeszcze testom.

Taki pojazd wjedzie wszędzie tam, gdzie dopuszczony jest ruch rowerowy. Podjedzie też bezpośrednio pod właściwy adres, bez konieczności szukania miejsca parkingowego.

Justyna Glaza, Environmental Manager w GLS Poland

Dostawy rowerem kurierskim są elastyczne

Od tej jesieni rower kurierski w barwach GLS jeździ już we Wrocławiu. Obsługuje serce Starego Miasta – przede wszystkim ten obszar, na który samochody nie mogą wjeżdżać. Jego bazą przeładunkową będzie punkt obok wrocławskiego Rynku. W Warszawie trwa jeszcze faza testów. W stolicy pojazd tego typu będzie funkcjonował blisko centrum miasta.

W tej części dominuje gęsta zabudowa, dostarczamy tu dużą liczbę paczek na stosunkowo małym obszarze. Rower daje kurierowi dużą łatwość przemieszczania się i jest bardzo elastycznym środkiem transportu: nie stoi w korkach i może być wielokrotnie przeładowywan.

Justyna Glaza

Flota coraz bardziej ekologiczna

To kolejne ekologiczne rozwiązanie w filii GLS przy ul. Fajansowej. Na co dzień operują stąd e-vany kurierskie, obiekt jest wyposażony w ładowarki  do samochodów elektrycznych oraz panele fotowoltaiczne. Poza tym, 100% energii czerpie z OZE, podobnie jak blisko 20 oddziałów GLS Poland w całym kraju, w tym największe obiekty, jak sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią.

W tym i przyszłym roku GLS Poland wprowadzi łącznie 15 rowerów kurierskich.

Wchodzimy na drogę do neutralności klimatycznej. To kluczowy punkt naszej strategii. Rowery kurierskie znakomicie wpisują się w ideę zrównoważonego rozwoju. Oczywiście zawsze analizujemy lokalne uwarunkowania. Wprowadzamy rowery tam, gdzie stanowią optymalne rozwiązanie również z punktu widzenia potrzeb oraz wygody naszych klientów. Jest to doskonały przykład na to, że cele proekologiczne mogą harmonijnie współgrać z biznesowymi.

Justyna Glaza

Environmental Manager w GLS Poland podkreśla, że kurier poruszający się rowerem w Krakowie spotyka się z pozytywnymi reakcjami. Klienci doceniają to rozwiązanie, które nie emituje spalin ani hałasu.

Korzyści ekologiczne są bardzo wymierne. Wykorzystanie tylko tego jednego roweru do regularnej obsługi przesyłek pozwoliło oszczędzić ok. 15 ton emisji CO2. Wynika to z faktu, że dostarczenie każdej paczki to przeciętnie 1,3 kg CO2, z czego połowa przypada na tzw. ostatnią milę, czyli finalny etap dostawy.

Justyna Glaza