Grupa Mlekovita mijający rok kończy z asortymentem większym o 39 nowości. Uwzględniając trendy i oczekiwania konsumentów producent konsekwentnie rozszerza swoją ofertę. 2021 rok był czasem, w którym nowości pojawiły się m.in. w kategorii dań gotowych, produktów funkcjonalnych, a także serów, śmietan i lodów.
Poza tym, Grupa rozwijała sprzedaż poprzez nowe kanały e-commerce. Mlekovita, jako jedyna firma mleczarska, oferuje swoje produkty w dwóch sklepach internetowych: www.mlekovitka.pl oraz www.sba.com.pl.
Prezes Zarządu Grupy Mlekovita, Dariusz Sapiński, przyznaje, że Polacy podejmują coeaz bardziej świadome decyzje i odżywiają się zdrowiej. Co za tym idzie, rosną także ich oczekiwania – w stosunku do składu produktu, jak i doznań smakowych.
Nowości w porfolio Grupy Mlekovita
Tegoroczne nowości charakteryzują się np. prostym składem. Jogurty pitne Dar Pure, dostępne w trzech wariantach smakowych (mango – banan, brzoskwinia – banan, truskawka – banan) zawierają tylko 3 składniki: jogurt, 39% owoców i owies, nie zawierają laktozy i produkowane są bez dodatku cukru. Prosty skład mają również nowe serki homogenizowane Polskie w 4 wariantach smakowych: waniliowym, czekoladowym, jabłecznikowym i truskawkowym.
W sezon wiosenno-letni MLEKOVITA wkroczyła w tym roku z 15 nowościami w kategorii lodów – w linii Wypasione pojawiły się rożki, kubeczki i litrowa porcja rodzinna, natomiast w linię Kuchmistrza firma włączyła propozycję dla lodziarni w postaci lodów w proszku włoskich i rzemieślniczych. Tegoroczną premierą produktową są też lody śmietankowe bez laktozy, dostępne w tradycyjnych gałkach.
Nowością w kategorii śmietan jest natomiast śmietana Polska ukwaszana 18%, produkowana z naturalnych składników, czyli mleka i żywych kultur bakterii mlekowych. Natomiast pitna serwatka DarPRO z witaminami zawiera szczegółowo przebadane w Polsce bakterie należące do szczepu Lactobacillus plantarum PL4, których aktywność korzystnie modyfikuje skład mikroflory jelita, zmienionej w wyniku działania czynników zaburzających jej skład. Jest dostępna w dwóch smakach: truskawkowym i cytrynowym.
Kolejna nowość MLEKOVITY, czyli paluszki serowe w panierce łagodnej lub pikantnej z linii Bistro Minutka, to doskonała propozycja na przekąskę serową na ciepło i odpowiedź na potrzeby konsumentów, poszukujących produktów, które można przygotować szybko i wygodnie. Firma rozszerzyła również kategorię serów, wprowadzając w 2021 m.in. ser Mozzarella & Cheddar wiórki, nowe warianty znanych i lubianych serów Cheddar, Sokół i Mazdamer w plastrach czy ser pleśniowy La Polle Camembert premium.