Na jakie produkty polują Polacy podczas Black Friday?

Na jakie produkty polują Polacy podczas Black Friday?

Black Friday już dawno wyszedł poza jeden dzień w miesiącu. Kolejne sklepy, a szczególnie te oferujące sprzęty elektroniczne, proponują swoim klientom Black Week(s) czy nawet Black Month. Właściwie to nic dziwnego, bo Polacy szczególnie chętnie szukają promocji właśnie na ten asortyment.

Wyniki badania przeprowadzonego przez ABR SESTA i SYNO Poland są jednoznaczne. Jednym z najczęściej kupowanych produktów w okresie promocji z okazji Black Friday jest sprzęt elektro – aż 94% Polaków jest zainteresowanych wyprzedażami w tej właśnie kategorii.

To może Cię zainteresować:

Na jakie produkty szczególnie czekają Polacy?

Listę najbardziej pożądanego sprzętu otwierają laptopy/notebooki, których zakup po przecenie rozważyłaby ponad połowa respondentów (53%). Niewiele mniejsze zainteresowanie wzbudzają smartfony (49%), a wielką trójkę zamykają telewizory (46%), które również stają się coraz bardziej wielofunkcyjne. Co czwarty deklaruje gotowość do skorzystania z przeceny na smartwatche/zegarki (26%). Na dalszych miejscach znalazły się drukarki (23%), tablety (23%) i słuchawki (22%).

Kto poluje na okazje?

Płeć nie jest tu żadnym rozróżnikiem. Kobiety i mężczyźni są zainteresowani wyprzedarzami sprzętu elektro w niemalże takim samym stopniu (94% vs 95%). Różnice widoczne są natomiast w poszczególnych produktach. Panowie istotnie częściej interesują się cenami dronów, gogli VR, kamer, komputerów stacjonarnych i telewizorów. Panie natomiast spoglądają przychylniej na promocje smartwatchów, tabletów i czytników e-booków.

Odpowiedzi badanych determinuje również wiek. Respondenci z najstarszej grupy (powyżej 55 lat) deklarują istotnie częściej zaciekawienie drukarkami i nawigacjami GPS, podczas gdy najmłodsi (poniżej 35 lat) sprzęt do odtwarzania audio, a konkretnie słuchawki i głośniki. Swoją specyfikę ma też średnia grupa wiekowa, która częściej interesuje się radioodtwarzaczami.

Ciekawym przypadkiem jest konsola, która jako jedyny produkt istotnie częściej budzi zainteresowanie wśród dobrze sytuowanych respondentów. Nie powinno dziwić, że tego typu sprzęt popularniejszy jest także wśród rodzin, które liczą co najmniej 4 osoby, w tym dzieci poniżej 15. roku życia.

 

Źródło: informacja prasowa ABR SESTA

 

Reklama