Eurocash wydał podręcznik w ramach akcji „Szanujemy, nie marnujemy!”

Eurocash wydał podręcznik w ramach akcji „Szanujemy, nie marnujemy!”

Grupa Eurocash, współpracująca z 70 tys. przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy detaliczne w Polsce, wydała podręcznik. Publikacja skupia się na tematyce niemarnowania żywności i kompleksowo wspiera w tym zakresie odpowiedzialnych przedsiębiorców.

E-podręcznik jest elementem szerokiej kampanii społecznej Grupy „Szanujemy, nie marnujemy!”, w której Eurocash skupia się na edukowaniu nt. zrównoważonego rozwoju. Publikacja skierowana jest do wszystkich właścicieli sklepów spożywczych w Polsce. Grupa udostępniła ją szeroko, dając możliwość czerpania z niej korzyści także niezależnym przedsiębiorcom.

Co znajdziemy w e-podręczniku od Eurocash?

Na ponad 100 stronach podręcznika zawarto najświeższe informacje o problemie, uzupełnione o porady, komentarze 11 ekspertów, a także linki do stron, badań, artykułów i ciekawych podcastów.

Publikacja dzieli się na cztery części. Pierwsza zawiera najważniejsze informacje dotyczące marnowania żywności, skali tego zjawiska w Polsce i na świecie, a także skutków dla biznesu i oczekiwaniach konsumenta. W tej części podręcznika omawiane są także wytyczne ustawy i prawne obowiązki przedsiębiorcy (w tym te dot. opłaty za marnowanie żywności).

Fragment e-podręcznika Grupy Eurocash „Szanujemy, nie marnujemy!"

Druga część jest skierowana do przedsiębiorcy i pracowników, a trzecia – do konsumenta. Z tych rozdziałów można się dowiedzieć, jak ograniczyć marnowanie żywności w sklepie (m.in. odpowiednio zamawiając i zarządzając towarem, edukując pracowników, współpracując z organizacjami rządowymi itd.) oraz w domu. Część czwarta to dodatki: wzory, formularze, przykłady oraz kalkulator opłat.

Przygotowaliśmy ten e-book z pełną świadomością tego, że temat marnowania żywności jest niezwykle obszernym i trudnym zagadnieniem. Problem ma swój wymiar społeczny, bo jest ważny zarówno dla planety, jak i dla coraz bardziej świadomych konsumentów (już 59% Polaków deklaruje, że lepiej ocenia firmy działające w sposób odpowiedzialny i przeciwdziałające marnowaniu żywności). Mamy tu też aspekt prawny marnowania żywności – bo w handlu kwestia ta podlega regulacji ustawowej; a także praktyczny – bo odpowiedzialny przedsiębiorca musi podjąć bardzo konkretne działania w swoim biznesie, by zredukować ilość wyrzucanego jedzenia. Dlatego też, stworzyliśmy wyczerpujący zbiór porad i wskazówek, które – głęboko w to wierzę – ułatwią przedsiębiorcom sprawne działanie w tym obszarze, a przy tym wyjście naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej świadomych klientów.

Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash

Cały podręcznik jest dostępny tutaj.

 

Źródło: informcja prasowa

Reklama