Zakupy w grupach na Facebooku – Meta wprowadza nowe narzędzia

Zakupy w grupach na Facebooku – Meta wprowadza nowe narzędzia

Meta wprowadza nowe narzędzia, dzięki którym zakupy w jej aplikacjach mają być łatwiejsze i przyjemniejsze. Firma widzi potencjał w zakupach za pośrednictwem grup tematycznych na Facebooku. Kupowanie ma opierać się na poczuciu zaufania wobec grupy (lub grup), do której przynależy na platformie użytkownik.

Dzięki otwarciu sklepów w grupach tematycznych na Facebooku i udostępnieniu możliwości rekomendowania produktów przez ich członków, Meta chce połączyć społeczność i handel. Dostęp do opinii i informacji od innych kupujących ma pomóc w dokonywaniu bardziej świadomych zakupów.

Dawno minęły czasy, kiedy zakupy oznaczały stosy katalogów i reklam. Dziś szukamy inspiracji u naszych przyjaciół, rodziny, twórców i grup, którym ufamy. Każdego miesiąca ponad 1,8 miliarda ludzi korzysta z grup na Facebooku, dlatego dzisiaj wprowadzamy nowe sposoby robienia zakupów w grupach i czerpania inspiracji od znajomych i twórców, którym ufasz na Facebooku.

Komunikat Meta

Zmiany na Facebooku

Fundamentem zmian, które wprowadza Meta jest powstanie sklepów w grupach dyskusyjnych. To rozwiązanie ma umożliwić wspieranie społeczności, do której należy użytkownik poprzez kupowanie od niej produktów. Na przykład członkowie OctoNation, grupy fanów ośmiornic, mogą teraz kupować naklejki, kubki i ubrania, aby pokazać swoją miłość do ośmiornic.

W ramach grup na Facebooku użytkownicy będą mogli otrzymać recenzję produktu od innych członków i w łatwy sposób go zakupić.

Kolejnym narzędziem są rekomendacje produktów w grupach. Wprowadzenie tego rozwiązania wynika z tego, że często użytkownicy proszą członków grup o opinie i rekomendacje dotyczące ich osobistych doświadczeń w produktem. Meta wychodzi naprzeciw tym potrzebom – gdy użytkownik spyta o opinie w grupie, Facebook pokaże mu polecane przez innych członków produkty.

W news feedzie użytkowników pojawią się także topowe produkty. Ma to pomóc w odkrywaniu produktów rekomendowanych przez członków grup, do których należy użytkownik.

Testom poddawane są również transmisje live dla twórców, aby ułatwić im współpracę z markami i wyróżnienie ich ulubionych produktów. Live Shopping, bo tak nazywa się ta funkcjonalność, ma również umożliwić budowanie relacji markom, twórcom i użytkownikom.

 

 

 

 

Reklama