Święta Bożego Narodzenia i okres tuż przed to najlepszy czas na sprzedaż w całym roku. To wtedy padają rekordy sprzedaży, zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w e-commerce. Powstaje zatem pytanie, jak sprawić aby klienci wybrali właśnie nasze produkty i zostawili u nas pieniądze?
Okres wyższej sprzedaży zaczyna się już od początku listopada, jednak peak sprzedażowy ma miejsce tuż przed świętami, czyli na początku grudnia i bezpośrednio przed Wigilią.
Okres świąteczny w trzech odsłonach
Jak czytamy w informacji prasowej XBS, z punktu widzenia przedsiębiorcy prowadzącego sklep, warto spojrzeć na okres świąteczny szerzej i podzielić go na etapy:
- Po pierwsze – intensywniejszą promocję sklepu warto zaplanować już na listopad. W tym miesiącu jeszcze niewiele osób szuka prezentów, ale to popularny czas na uzupełnianie zimowej garderoby, czy też na inne, praktyczne zakupy.
- Pamiętaj o Black Friday i Cyber Monday. W tym roku te dni wypadają na 26 i 29 listopada.
- Trzeci etap to z kolei czas wyprzedaży pomiędzy Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem – dla wielu sklepów to okazja, by kusząc dużymi rabatami pozbyć się asortymentu, który nie spełnił oczekiwań pokładanych w nim przy okazji świąt.
Warto przeczytać:
Czym skusić klientów w sklepie?
Jak się dowiedzieliśmy, sklep powinien przygotowywać się już rok wcześniej. Nie chodzi przy tym o to, by o świątecznej gorączce myśleć przez okrągłe 12 miesięcy, ale by wnioski wyciągnięte w jednym sezonie świątecznym wykorzystywać w kolejnym.
Warto zwrócić uwagę na:
- promocje (przyciągają łowców okazji),
- degustacje (potrafią przekonać smakoszy),
- animacje (dla tych, którzy lubią też poczuć innymi zmysłami),
- wielokanałowość (sklep internetowy to must have).
Ekspert z XBS Group nadmienia, że klienci z pewnością będą aktywni zarówno w ostatnich dniach listopada, jak i przez cały grudzień. To nie znaczy, że wszystkie sklepy i wszystkie marki skorzystają na wzmożonym popycie w równie dużym stopniu. Największymi zwycięzcami będą te firmy, które nie czekają „z założonymi rękami” na podsumowanie sezonu, ale przygotowują, a potem konsekwentnie realizują swoje strategie promocyjne, najlepiej we współpracy z doświadczonymi partnerami.