Jak przyciągnąć klientów w okresie świątecznym?

Jak przyciągnąć klientów w okresie świątecznym?

Święta Bożego Narodzenia i okres tuż przed to najlepszy czas na sprzedaż w całym roku. To wtedy padają rekordy sprzedaży, zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w e-commerce. Powstaje zatem pytanie, jak sprawić aby klienci wybrali właśnie nasze produkty i zostawili u nas pieniądze?

Okres wyższej sprzedaży zaczyna się już od początku listopada, jednak peak sprzedażowy ma miejsce tuż przed świętami, czyli na początku grudnia i bezpośrednio przed Wigilią.

Ostatnie dni przed świętami są szczególnie ważne dla sklepów stacjonarnych. Klienci, którzy chętnie złożyliby zamówienia przez internet, ale nie zrobili tego zawczasu, boją się, że prezenty nie zdążą dotrzeć przed Gwiazdką. W związku z tym właśnie wtedy „szturmują” tradycyjne sklepy.

Daniel Korbus z firmy logistycznej XBS Group

Okres świąteczny w trzech odsłonach

Jak czytamy w informacji prasowej XBS, z punktu widzenia przedsiębiorcy prowadzącego sklep, warto spojrzeć na okres świąteczny szerzej i podzielić go na etapy:

  1. Po pierwsze – intensywniejszą promocję sklepu warto zaplanować już na listopad. W tym miesiącu jeszcze niewiele osób szuka prezentów, ale to popularny czas na uzupełnianie zimowej garderoby, czy też na inne, praktyczne zakupy.
  2. Pamiętaj o Black Friday i Cyber Monday. W tym roku te dni wypadają na 26 i 29 listopada.
  3. Trzeci etap to z kolei czas wyprzedaży pomiędzy Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem – dla wielu sklepów to okazja, by kusząc dużymi rabatami pozbyć się asortymentu, który nie spełnił oczekiwań pokładanych w nim przy okazji świąt.

Warto przeczytać:

Czym skusić klientów w sklepie?

Jak się dowiedzieliśmy, sklep powinien przygotowywać się już rok wcześniej. Nie chodzi przy tym o to, by o świątecznej gorączce myśleć przez okrągłe 12 miesięcy, ale by wnioski wyciągnięte w jednym sezonie świątecznym wykorzystywać w kolejnym.

Obserwacje mogą dotyczyć zarówno skutecznych działań promocyjnych, jak i zapotrzebowania na poszczególne kategorie produktów. Większe sklepy oraz sieci handlowe we współpracy z nami przeprowadzają audyty i badania, w tym organizują wizyty tajemniczego klienta, aby obsługa klienta przed świętami jak najlepiej odpowiadała potrzebom kupujących.

Daniel Korbus z firmy logistycznej XBS Group

Warto zwrócić uwagę na:

  • promocje (przyciągają łowców okazji),
  • degustacje (potrafią przekonać smakoszy),
  • animacje (dla tych, którzy lubią też poczuć innymi zmysłami),
  • wielokanałowość (sklep internetowy to must have).

Ekspert z XBS Group nadmienia, że klienci z pewnością będą aktywni zarówno w ostatnich dniach listopada, jak i przez cały grudzień. To nie znaczy, że wszystkie sklepy i wszystkie marki skorzystają na wzmożonym popycie w równie dużym stopniu. Największymi zwycięzcami będą te firmy, które nie czekają „z założonymi rękami” na podsumowanie sezonu, ale przygotowują, a potem konsekwentnie realizują swoje strategie promocyjne, najlepiej we współpracy z doświadczonymi partnerami.

 

Reklama