Poczta Polska startuje z zupełnie zmienioną ofertą. Od dzisiaj w portfolio znajdą się tylko dwa główne produkty: paczki powszechne i usługi kurierskie Pocztex – ze standardem doręczenia D+1 (następnego dnia po dniu nadania) i D+0 (w dniu nadania). W 2022 roku pojawi się 2 tys. nowych automatów paczkowych Poczty Polskiej, przynajmniej 750 z nich powstanie przy sklepach Biedronka.
Poczta Polska uzyskała dokapitalizowanie od Ministerstwa Aktywów Państwowych na kwotę 190 mln zł. Spółka podpisała już umowę na 2 tys. automatów paczkowych Pocztex Automat – dostawcą jest konsorcjum P2A BOX sp. z o.o. i Pakpobox Ltd. Na rozwój własnej sieci zewnętrznych automatów planuje przeznaczyć około 300 mln zł.
Pierwsze automaty Pocztex Automat pojawią się już jesienią 2022 roku. Strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska S.A. – to właśnie przy sklepach Biedronka pojawi się w przyszłym roku co najmniej 750 automatów Pocztex.
Od 15 listopada wszystkie dotychczasowe usługi (Paczka+, Ekspres 24, Kurier 48, Kurier Miejski, Kurier Krajowy, Kurier Bezpośredni) zostają zamienione na usługi Pocztex realizowane w standardzie D+1 (następny dzień po nadaniu).
Jakie przesyłki wyślemy Pocztexem?
W ramach nowej odsłony usługi Pocztex klienci będą mogli skorzystać z trzech możliwych wariantów odbioru przesyłki:
- Pocztex Kurier – doręczenia przesyłek przez kuriera pod wskazany adres;
- Pocztex Punkt – dostawy przesyłek do największej sieci punktów odbioru, która obejmuje już ponad 17 tys. lokalizacji w całej Polsce i stale rośnie;
- Pocztex Automat – dostawy przesyłek do automatów paczkowych.
Usługa będzie realizowana w dwóch serwisach: "Kurier" (dostawa pod adres, do punktów i automatów paczkowych na terenie kraju w przewidywanym terminie D+1, czyli następnego dnia po nadaniu) oraz "Na Dziś" (dostawa w wybranych miastach i relacjach w terminie D+0, czyli tego samego dnia). W ramach nowej oferty Pocztex wprowadzonych zostaje 5 formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL). Ta zmiana jest niezwykle istotna, gdyż opłaty za usługę uzależnione będą od formatu przesyłki nie zaś, jak dotychczas, od jej masy.
Zmiany w identyfikacji wizualnej marki Pocztex
Kompleksowej zmianie i przebudowie uległa również strona internetowa www.pocztex.pl. Klienci mogą korzystać z dwóch dedykowanych sekcji: dla klientów detalicznych oraz dla klientów biznesowych. Obie sekcje posiadają personalizowany układ treści.
Począwszy od września br. Poczta Polska stopniowo wprowadza zmiany w zakresie samej identyfikacji wizualnej marki Pocztex, polegające na odświeżeniu i unowocześnieniu logo usługi, rebrandingu strojów i wyposażenia kurierów. Zmiany są systematycznie komunikowane poprzez kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanałów online i tradycyjnych.
Aplikacja mobilna Pocztex
Równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych. Wytwórcą oprogramowania będzie spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Poczta zawarła już umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego oprócz aplikacji mobilnej na smartfony dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów.