Energooszczędne mikrocentra danych – jak je wdrożyć i rozwijać?

Energooszczędne mikrocentra danych – jak je wdrożyć i rozwijać?

Już 82% konsumentów planuje skorzystać z cyfrowych promocji w ramach Cyber Monday. To odsetek o 6 p.p. wyższy niż osób, które są zainteresowane promocjami podczas Black Friday – wynika z szacunków zebranych w oparciu o dane z europejskiego i północnoamerykańskiego rynku[1].

Milionowe inwestycje w cyfrową infrastrukturę ukazują jednoznacznie, jak ważna jest uwaga klientów i możliwie najwyższy poziom ich obsługi. Marki w każdej branży są nieustannie angażowane w walkę o zapewnienie najwyższej jakości doświadczeń klienta. Wyzwaniem jest to, że odbiorcy wymagają takich samych doświadczeń we wszystkich kanałach, cyfrowych i fizycznych.

Niezbędne inwestycje w mikrocentra danych

Powierzchnia handlowa jest cenna, także ta wirtualna. Tradycyjne sieci sklepów wielkopowierzchniowych wciąż cieszą się jednak wielkim uznaniem klientów końcowych. Drogą naprzód na tym polu dla organizacji są rozwiązania takie jak mikrocentra danych. Mikrocentra i centra danych operujących na brzegu sieci są coraz łatwiej dostępne, ale z uwagi na fizyczne rozproszenie, mogą generować większe zużycie energii i emisję CO2 w przeliczeniu na serwer, niż centralnie zlokalizowane Data Center.

Oprogramowanie dla centrów danych może analizować dane operacyjne, pomagając uczynić infrastrukturę tak przyjazną dla środowiska, jak to tylko możliwe. Firmy muszą dostosować lub zmodernizować swoją infrastrukturę centrów danych w poszukiwaniu nowych i pomysłowych sposobów. Mikrocentra danych, przetwarzanie na brzegu sieci i wspierające je technologie będą prawdopodobnie fundamentami dla nowoczesnych doświadczeń klientów. Budowanie tych fundamentów w skali globalnej będzie wymagać inwestycji w zrównoważony rozwój. Postępując zgodnie z praktykami ekspertów i wdrażając odpowiednie narzędzia, firmy mogą świadczyć dla klientów usługi najwyższej jakości, zachowując jednocześnie sprawność działania i energooszczędność.

Sebastian Zasina ze Schneider Electric

Energooszczędne mikrocentra danych – najlepsze praktyki 

Eksperci Schneider Electric prezentują najlepsze praktyki dotyczące energooszczędnych mikrocentrów danych. Propozycje zwiększają zakres oferowanych przez firmy doświadczeń cyfrowych w skali globalnej:

  1. Odpowiednie zarządzanie obliczeniami na krawędzi sieci

Przedsiębiorstwa przekształcające swoje cyfrowe doświadczenia potrzebują wglądu w infrastrukturę, która je wspiera. Jak proaktywnie zarządzać sprzętem na brzegu sieci? Jak zrozumieć, które systemy lub elementy wyposażenia mają problemy i wymagają konserwacji lub wymiany? Kluczowa jest inwestycja w taką platformę do zarządzania centrami danych, która zapewni odpowiednią analizę i możliwość porównywania działania, konfigurację urządzeń i rekomendacje oparte na sztucznej inteligencji. Aby zapewnić połączenie tych platform z resztą ekosystemu rozwiązań firmy, należy szukać narzędzi, które zawierają interfejsy API umożliwiające łatwą integrację.

  1. Zapewnienie wysokiej dostępności

Obiekty, w których występuje zmienny ruch sieciowy, związany z wydarzeniami takimi jak właśnie duże święta handlowe typu Black Friday i Cyber Monday, wymagają stałej dostępności i wydajności sieci. Chcąc zapewnić wysoką dostępność nawet podczas szczytowych operacji, organizacje muszą zwiększyć wsparcie dla swoich mikrocentrów danych lub innych urządzeń brzegowych. Wsparcie 24/7 nie jest zazwyczaj dostępne, zwłaszcza w dni wolne lub w czasie późnych zakupów świątecznych. Aby zwiększyć wsparcie, należy skorzystać z pomocy partnera lub dostawcy usług. Zdalne monitorowanie urządzeń brzegowych przez stronę trzecią może stanowić o różnicy między udanym dniem handlowym a sfrustrowaną grupą klientów, którzy mogą oczekiwać zwrotu kosztów.

  1. Standaryzacja dla powtarzalności procesów

Infrastruktura brzegowa i mikrocentra danych umożliwiają firmom łatwe opracowywanie i wdrażanie kolejnych narzędzi. Dla sieci sklepów łatwiejsze jest dostarczanie klientom informacji na temat dostępności produktów na żywo, jeśli informacje te mogą ominąć scentralizowane centrum danych w drodze do ich urządzeń mobilnych. W celu standaryzacji należy określić, jakiego rodzaju środowiska wymagają urządzenia brzegowe lub mikrocentra danych. Jakie rozwiązania w zakresie chłodzenia, zasilania i bezpieczeństwa są potrzebne? Stworzenie znormalizowanych, modułowych środowisk dla brzegowych centrów danych ułatwi i usprawni zarządzanie i utrzymanie wielu lokalizacji.

  1. Odpowiednie przygotowanie do przetwarzania danych

Cyfrowe doświadczenia klientów wymagają od firm szybkiego przetwarzania ogromnych ilości danych, które mogą stanowić znaczne obciążenie dla infrastruktury, zwłaszcza w okresach szczytowych takich jak np. sezon wyprzedaży. Wdrożenie inteligentnego oprogramowania może zapewnić aktualizacje w czasie rzeczywistym, aby uniknąć niepotrzebnych przestojów, pomóc zespołom IT lepiej zaplanować szczytowe obciążenia, a nawet wpłynąć na sposób przyszłej rozbudowy centrów danych przedsiębiorstwa.


 

 

[1] Źródło: Badanie Publicis Sapient, 2021

 

 

Źródło: informacja prasowa Schneider Electric

Reklama