Coca-Cola zaprezentowała nową globalną filozofię marki i platformę Real Magic (Prawdziwa Magia). Marka ujawniła także Hug – nową wizję logo Coca-Cola. W ramach platformy prezentuje pierwszą kampanię – "Coca‑Cola zbliża nas do siebie" (One Coke Away From Each Other).
Marka zachęca wszystkich do zwrócenia uwagi na to, co w każdym z nas, ludzi, jest prawdziwie magiczne. Platforma Real Magic została zbudowana na bazie doświadczeń w minionego półtora roku pandemii. Coca‑Cola wierzy, że magię możemy odnaleźć tuż obok, gdy spotykamy się z innymi ludźmi, w nieoczekiwanych chwilach, które przemieniają codzienność w coś nadzwyczajnego.
Real Magic to pierwsza od 2016 roku nowa platforma marki Coca-Coli
Równolegle wdrażana jest odświeżona identyfikacja wizualna marki, w tym nowa wizja logotypu, który będzie pojawiać się we wszystkich działaniach marketingowych. Logo Hug (Przytulenie), zainspirowane tym, jak wygląda znak towarowy na opakowaniach Coca‑Cola, przesuwa jego zaokrąglony kształt ku górze na etykietach butelek i puszek – w taki sposób, by stworzyć wizualny podpis, który obejmie i utrwali magiczne momenty we wszystkich przekazach związanych z marką.
W ramach nowej platformy Coca‑Cola współpracuje z artystami, fotografami i ilustratorami, którzy poprzez odpowiednie ujęcie logo Hug tchną życie w koncepcję Real Magic. Dzięki własnemu, oryginalnemu spojrzeniu rozbudzą chwile codziennej magii w sposób inkluzywny i wspólnotowy, a zarazem indywidualny i ekspresyjny. Za projektowanie graficzne odpowiadają m.in. Wieden+Kennedy London, KnownUnknown i Kenyon Weston.
Coca Cola zbliża nas do siebie
Real Magic towarzyszy nowa kampania One Coke Away From Each Other. Polskie hasło kampanii brzmi Coca‑Cola zbliża nas do siebie. Ta metafora odwołuje się do przekonania, że to, co nas jednoczy, jest silniejsze niż to, co nas dzieli, a bycie człowiekiem to nasze najważniejsze wspólne doświadczenie.
W filmie, który miał premierę online 27 września, pada pytanie, czy Coca‑Cola jako symbol wspólnoty byłaby w stanie połączyć światy – z definicji rozdzielone – w taki sposób, by stworzyć Prawdziwą Magię. W filmie występują m.in.: DJ Alan Walker oraz Aerial Powers, należący do Team Liquid i Average Jonas.
W celu stworzenia kampanii Coca‑Cola zbliża nas do siebie marka nawiązała współpracę z agencją reklamową BETC Worldwide, reżyserem filmowym Danielem Wolfem oraz z partnerem produkcyjnym specjalizującym się w grach wideo i CGI, firmą Mathematic.
Polowanie na kody na Twitchu
Kampania obejmuje także realizacje cyfrowe w mediach społecznościowych i reklamę zewnętrzną. Już 11 października na wybranych rynkach Coca‑Cola uruchomi polowanie na kody, jego uczestnicy będą mogli wygrać nagrody, w tym sesje gamingowe z popularnymi graczami.
W filmie promującym nową kampanię ukryto 25 kodów. Dzięki współpracy z Brand Partnership Studio, odpowiedzialnym za partnerstwo z innymi markami oddziałem Twitcha – interaktywnej platformy streamingowej, twórcy gier podczas transmisji na żywo na swoich kanałach na Twitchu odblokują wraz z widzami kolejne 10 kodów.
W krajach uczestniczących w tej kampanii Coca‑Cola przyzna nagrody konsumentom, którzy znajdą ukryte kody i wprowadzą je na podstronie internetowej Coca‑Cola. W ramach loterii zwycięzcy staną przed szansą wygrania nagrody w postaci udziału w jednej z największych w historii puli punktów Bits, wirtualnego zasobu służącego do okazywania wsparcia streamerom na Twitchu.