20 lat sieci Kaufland w Polsce. Jak wyglądała droga do sukcesu?

20 lat sieci Kaufland w Polsce. Jak wyglądała droga do sukcesu?

Pierwszy sklep sieć Kaufland otworzyła w Polsce 21 listopada 2001 roku. Od tamtego czasu na mapie naszego kraju pojawiło się już 228 placówek, 3 centra dystrybucyjne oraz centrale. Obecnie firma zatrudnia w sumie ponad 15 tys. pracowników! A to nie koniec bo Kaufland nie zwalnia tempa i z okazji okrągłych urodzin podsumowuje minione 20 lat.

Chociaż pierwsze sklepy Kaufland Polska otwarto na koniec 2001 roku, przygotowania do uruchomienia marketów ruszyły wiele miesięcy wcześniej. W lipcu 2000 r. pracę rozpoczęła centrala firmy, która dbała o zawarcie umów z dostawcami i producentami, a także szkolenia dla dziesiątek pracowników. Niezbędną wiedzę zdobywali m.in. w Pradze czy też Neckarsulm. W tym samym okresie wystartowało również Centrum Dystrybucyjne „Hamilton”. Operacje logistyczne obsługiwało wtedy 40 osób. Dziś sieć zatrudnia około tysiąca pracowników logistycznych.

Od kilkunastu osób i biura we Wrocławiu do 228 sklepów w całym kraju

Zespół, który wprowadzał na polski rynek markę Kaufland, początkowo liczył zaledwie kilkanaście osób. Kierownictwo niemal każdego dnia spotykało się w niewielkim biurze przy ul. Traugutta we Wrocławiu, omawiając bieżące działania, a także snując plany na przyszłość. Już przed otwarciem pierwszego sklepu w Polsce wszyscy doskonale wiedzieli, że jednym z najważniejszych filarów funkcjonowania sieci Kaufland będzie dynamiczna ekspansja.

Pierwsza siedziba naszej firmy, którą opuściliśmy po niespełna pół roku, mieściła się w małym budynku przy ul. Traugutta we Wrocławiu. Ze względu na to, że pracowało tam jedynie kilkanaście osób, wszyscy doskonale się znaliśmy. Wprowadzanie na rynek zupełnie nowej marki, nieznanej dotąd Polakom, było dla nas niezwykle ekscytującym przeżyciem. Wspominając ten okres, czuję dziś ogromną satysfakcję i dumę z tego, jak nasza firma wygląda po 20 latach.

Sylwia Balasa, dyrektor Pionu Szkoleń i Rozwoju w Kaufland Polska, która pracuje w sieci od początku istnienia marki w Polsce

Do końca 2002 r. Kaufland otworzył na polskim rynku 17 marketów w różnych lokalizacjach, a na uruchomienie 100. sklepu sieć potrzebowała tylko około 6 lat. Był to market w Tarnowskich Górach, który otwarto dla klientów 4 grudnia 2007 r. W grudniu 2011 r. sieć Kaufland mogła poszczycić się już 150 placówkami w różnych częściach kraju.

Rosnące zapotrzebowanie na przestrzeń magazynową

20 lat po otwarciu pierwszego sklepu Kaufland liczy 228 marketów, a dynamiczna ekspansja wciąż pozostaje jednym z priorytetów firmy. W związku z rozwojem sieci z roku na rok rosło również zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową.

Już w 2003 r. konieczne było wynajęcie dodatkowych 16 tys. mkw. powierzchni magazynowej we Wrocławiu. Aby zapewnić płynny ruch towarów i ciągłość dostaw, rok później uruchomiono magazyn centralny w Łodzi (powierzchnia 20 tys. mkw.) oraz dwa magazyny regionalne w Tychach (4 900 mkw.) i Bydgoszczy (5 450 mkw.). Kolejnym krokiem milowym okazało się otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego w Woli Krzysztoporskiej. Była to wówczas jedna z największych placówek tego typu w Polsce. Powierzchnia samych magazynów wynosiła blisko 90 tys. mkw, gdzie zatrudnienie znalazło ponad 600 osób.

W marcu 2022 r. w Woli Krzysztoporskiej Kaufland uruchomi kolejny, wyjątkowy w skali całego kraju, obiekt. Nowoczesny magazyn mroźniczy o powierzchni ponad 12 tys. m2 będzie zaopatrywać wszystkie sklepy sieci w produkty mrożone, a wiele jego działań będzie w pełni zautomatyzowanych.

 

Źródło: informacja prasowa

Reklama