Netto Polska startuje z kampanią przeciwko marnowaniu żywności

Netto Polska startuje z kampanią przeciwko marnowaniu żywności

Netto Polska zorganizowało warsztaty, podczas których wraz z Jagną Niedzielską promuje zero waste. W ramach kampanii poświęconej niemarnowaniu żywności 27 października odbyło się spotkanie połączone ze wspólnym gotowaniem. 

Jagna Niedzielska, propagatorka kuchni zero waste i prowadząca program kulinarny „Jagny Niedzielskiej kuchnia bez resztek”, podczas spotkania opowiedziała o tym, jak planować zakupy, by nie marnować żywności. Odpowiedziała na pytania jak gotować, by wykorzystać produkty do maksimum, a także dlaczego przechowywanie żywności jest tak ważne. To część kampanii „Niemarnowanie to nie wyzwanie”, w ramach której Netto promuje dobre praktyki kulinarne, przybliża problematykę ekologiczną i edukuje.

Za aż 60% marnowania żywności odpowiadają gospodarstwa domowe, a zaczyna się to już podczas codziennych wizyt w sklepach. Niewłaściwe planowanie posiłków i związanej z nimi listy zakupowej, a co za tym idzie robienie zakupów sprawia, że kupujemy za dużo, przez co następnie wyrzucamy niewykorzystane jedzenie, które jest często też źle przechowywane. Razem z Netto pragnęliśmy przedstawić sposoby na ograniczenie strat żywności, jakie mają miejsce w polskich domach, często przy codziennym gotowaniu.

Jagna Niedzielska

Zaproszeni goście przygotowywali wegetariańskie burgery z pieczonymi boczniakami w sosie BBQ i bezglutenowe naleśniki z musem jabłkowym. Podczas gotowania Jagna Niedzielska dzieliła się spostrzeżeniami i praktycznymi poradami dotyczącymi racjonalnego gospodarowania żywnością prowadzącego do ograniczenia ilości marnowanych artykułów.

Marnowanie żywności to olbrzymi problem, a Netto od lat angażuje się w działania mające na celu ograniczenie strat żywności. Zatowarowanie naszych sklepów planujemy w oparciu o twarde dane sprzedażowe, a wszelkie pojawiające się nadwyżki żywności przekazujemy w formie darowizny m.in. Federacji Polskich Banków Żywności. Tylko od stycznia do sierpnia tego roku z Netto do Banków Żywności trafiło ponad 1200 ton żywności o łącznej wartości blisko 7 mln złotych. W naszych sklepach znajdują się specjalnie oznaczone miejsca, do których trafia żywność z kończącym się terminem przydatności do spożycia – można ją kupić w obniżonych cenach. Od 2 listopada w 150 sklepach wprowadzamy również 50-procentową obniżkę cen na pieczywo z odpieku, obowiązującą po godzinie 20. To ważne działania, obok których stawiamy też na edukację, która pozwoli ograniczyć marnowanie w domach naszych i naszych Klientów.

Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska

Artykuły spożywcze, które nie zostały wykorzystane w trakcie warsztatów zostały przekazane Caritas dla potrzebujących.

Kampania „Niemarnowanie to nie wyzwanie” Netto Polska skierowana jest do całych rodzin. Stąd też w kampanii przygotowano specjalne działania poświęcone najmłodszym. Sieć przedstawia praktyczne porady i wskazówki dotyczące m.in. wspólnego planowania zakupów, posiłków czy przechowywania żywności. Pokazuje, jak w praktyczny sposób uczyć dzieci od najmłodszych lat, by nie marnowały produktów spożywczych. Specjalnie przygotowana w tym celu strona zawiera nie tylko wskazówki, ale także popularne gry i zabawy, takie jak memory, labirynt czy krzyżówki nawiązujące tematyką do problemu marnowania jedzenia.

A to nie ostatnie spotkanie tego typu – już wkrótce Netto planuje kolejne warsztaty propagujące ideę kuchni zero waste.

Partnerem strategicznym warsztatów jest polska firma BranQ – producent opakowań do przechowywania żywności.

Strona kampanii „Niemarnowanie to nie wyzwanie” Netto zawierająca liczne wskazówki i porady dotyczące m.in. niemarnowania żywności, segregacji odpadów, a także plansze do edukacyjnych zabaw i gier dla najmłodszych do pobrania dostępna jest tutaj.

 

Źródło: informacja prasowa

Reklama