Digitalizacja w handlu. Jak przygotować się na przyszłość?

Digitalizacja w handlu. Jak przygotować się na przyszłość?

Pandemia pokazała, że przyszłość jest dużą niewiadomą. Dlatego też firmy, bez względu na dotychczasowe działania i przyzwyczajenia, muszą poświęcić więcej czasu, aby się do niej odpowiednio przygotować.

Mnożą się pytania dotyczące kształtu rynku, sprzedaży czy postaw konsumenckich, a wiele spośród dotychczas stosowanych sposobów przewidywania przyszłości zawodzi.

W kontekście wprowadzania nowych produktów i skracania perspektywy zwrotu z inwestycji musimy uświadomić sobie jakie są kluczowe czynniki zmian w naszej rzeczywistości rynkowej.

Grzegorz Osóbka - prezes Umbrella Marketing Group, podczas Konferencji Nowoczesny Trade Marketing & Retail zwrócił uwagę na szereg obszarów, które każdy trade marketer powinien wziąć pod uwagę przy tworzeniu analiz. Ekspert jako jeden z kluczowych czynników zmiany wymienił cyfryzację. Na rynku pojawia się coraz więcej sklepów e-commerce, a czas dostawy znacząco się skraca.

Myślę, że digitalizacja handlu jest jednym z motywów, który bardzo mocno wpłynie na zmiany struktury handlu. Być może w 2022 roku zaczniemy odczarowywać pojęcie „kupiec”, a coraz częściej będziemy mówić o sztucznej inteligencji.

Grzegorz Osóbka - prezes Umbrella Marketing Group

Cyfryzacja jest ważna w kontekście tworzenia strategii trade marketingowej na wielu płaszczyznach. Nawet samo opakowanie różni się zdecydowanie w zależności od kanału sprzedaży. W Internecie sprzedaje się zupełnie inne opakowanie w stosunku do sklepów tradycyjnych.

Wprowadzanie nowych produktów na aplikację mobilną jest zupełnie inne. Inaczej konsumuje się treści na ekranie, który ma parę centymetrów kwadratowych, a inaczej w fizycznym sklepie przy półce. To są zupełnie inne procesy.

Grzegorz Osóbka - prezes Umbrella Marketing Group

 

Reklama