Szachy nad Wisłą przeżywają swój rozkwit. Można było się o tym przekonać w czasie ostatniej wizyty Garry’ego Kasparova w Polsce. Również Grupa Mokate, która razem z Międzynarodową Federacją Szachową FIDE zaprosiła Arcymistrza szachowego do Polski, dynamicznie rozwija się międzynarodowo.
Firmą, z przemyślaną strategią, zarządza dziś czwarte pokolenie rodziny Mokrysz, na zdjęciu powyżej z Arcymistrzem Szachowym Garrym Kasparovem. Katarzyna i Adam Mokrysz lubią łączyć pasje z biznesem, przyjemne z pożytecznym, a przy tym cały czas wspaniale się rozwijać. To świetna strategia na rozwój i promocję firmy, a także królewskiej gry w szachy.
Rodzina Mokryszów nauczyła Polaków pić cappuccino, jako jedna z pierwszych polskich firm zaczęli też używać w swojej identyfikacji wizualnej określenia firma rodzinna (A Family Business). Ich plany ekspansji od lat wybiegają już daleko poza Polskę. Nowoczesne fabryki produkują rocznie dziesiątki tysięcy ton produktów o ugruntowanej renomie i wysokiej jakości, które trafiają do 70 krajów na całym świecie.
Szachy w biznesie
W szachach, podobnie jak w życiu, liczy się każdy przemyślany ruch. Aby zoptymalizować wyniki swojej firmy należy zbudować odpowiednią strategię, która uprzednio powinna być dobrze przemyślana.
Gra w szachy to wieloletnia pasja prezesa. Uczy logicznego myślenia i szybkiej reakcji w odpowiedzi na rozmaite ruchy przeciwnika. To świetny trening dla umysłu, który uczy koncentracji i rozwija zdolność planowania.
Dr Adam Mokrysz doskonale zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie szachowa logika może przynieść biznesowi. Świadczy o tym prężny rozwój grupy Mokate na rynkach zagranicznych. Dzięki zaangażowaniu czwartego pokolenia, Mokate należy obecnie do czołówki firm eksportowych w kraju, rozwijając się na ponad 70 różnych rynkach zagranicznych. Warto dodać, że eksport stanowi obecnie 70% przychodów przedsiębiorstwa, a sama Grupa jest dobrze rozpoznawalna za granicą. Wszystko to jest wynikiem przemyślanej i konsekwentnie wdrażanej strategii biznesowej.
Firma Mokate bierze także czynny udział w popularyzacji szachów w Polsce i na świecie. Podpisano w tym celu umowę ze Związkiem Szachowym, co rozpoczęło program „Edukacja przez szachy w szkole”. Przedsiębiorstwo regularnie organizuje również turnieje szachowe „Mokate pobudza myślenie”. W ubiegłym roku odbyła się specjalna edycja tego wydarzenia, zorganizowana z okazji 30-lecia firmy.
Z Ustronia do Dubaju
Niegdyś bardziej lokalne produkty Mokate, dziś można spotkać na wielu zagranicznych rynkach. Czas nadał im nowocześniejszą formę, atrakcyjne dla konsumenta opakowania i komunikację marketingową. W swoich koszykach zakupowych mają je dzisiaj klienci w Johannesburgu, Dubaju, Wielkiej Brytanii, całym obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Mokate wygrywa dzięki kreowaniu innowacji, aktywnemu odpowiadaniu na zmieniające się potrzeby konsumenta, umiejętności ich przewidywania. Podobnie jak w szachach, w biznesie liczy się każdy przemyślany ruch.
Warto mieć na półce w swoim sklepie produkty Mokate ze względu na to, że są zarówno rozpoznawalne, jak i innowacyjne. W Polsce Mokate stawia na aktywną promocję swoich marek. Herbaty Loyd mają swojego ambasadora w postaci wspaniałej piosenkarki Justyny Steczkowskiej, kawy Mokate poleca znany polski aktor Bogusław Linda!
W biznesie liczy się każdy ruch, o czym doskonale wie rodzina Mokryszów.