Rusza akcja edukacyjna "Zdrowy balans – najlepszą dietą"

Rusza akcja edukacyjna "Zdrowy balans – najlepszą dietą"

Zakłady Mięsne Silesia SA podejmują współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności, której celem jest edukacja społeczeństwa odnośnie podstawowych zasad zdrowej i zbilansowanej diety. Kampania będzie składała się z dwóch odsłon. 

Kampania "Zdrowy balans – najlepszą dietą" porusza temat tzw. zdrowego balansu i planowania ciekawych kompozycji kulinarnych zgodnie z zasadą „niczego za dużo”. Jej celem jest promocja zrównoważonej i zbilansowanej diety, pomagającej nie tylko utrzymać zdrowie, ale też osiągać lepsze wyniki w sporcie, nauce, a także w pracy. Aby ułatwić planowanie takiej diety, eksperci Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej opracowali nową listę zaleceń, tzw. talerz zdrowego żywienia, który w przejrzysty sposób przedstawia racjonalny sposób odżywiania.

Zalecenia tzw. zdrowego talerza są cennym zestawem wskazówek, których każdy Polak powinien przestrzegać. Zgodnie z nimi na naszym talerzu powinny dominować warzywa i owoce, a mięso powinno stanowić dodatek wzbogacający dietę o niezbędne białko i wszystkie witaminy z grupy B. To właśnie do tej idei będzie nawiązywać pierwsza odsłona kampanii.  ​​​​

Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności

Edyta Zębala – Zastępca Dyrektora Marketingu w Zakładach Mięsnych Silesia – mówi, że celem pierwszej odsłony kampanii Silesii i FPBŻ jest edukowanie w zakresie smart shoppingu, czyli mądrego kupowania, które z kolei przekłada się na wybór produktów najwyższej jakości poprzez czytanie składów na etykietach i uświadamianie konsumenta, że czysta etykieta to również krótszy termin ważności produktu.

W ramach akcji edukacyjnej odbędzie się także prezentacja propozycji posiłków z udziałem wędlin drobiowych jako dodatku do dań. Specjalnie skomponowane przepisy – z podziałem na okres letni i zimowy – będą przedstawione za pomocą mediów społecznościowych, w formie warsztatów na żywo na Facebooku oraz jako e-book.

Jeśli chodzi o drugą część kampanii, która przypada na czas postanowień noworocznych, jej głównym tematem będzie edukacja z zakresu komponowania posiłków tak, aby zachowały one jednocześnie i wartości odżywcze, i smak.

Podpowiemy, jak dobierać wyroby wędliniarskie, by tradycyjne potrawy bazujące na nich były zdrowsze i zachowały swoje walory smakowe. Dostarczymy również wskazówek, jakie rodzaje obróbki termicznej mięsa są najkorzystniejsze dla zdrowia. Zakłady Mięsne Silesia już od dawna promują dobre nawyki żywieniowe związane z wyborem żywności poprzez tworzenie produktów o prostym i czystym składzie, co wpisuje się w filozofię „wiem, co jem”. W portfolio firmy znajduje się m.in. linia produktów drobiowych Cedrob z Kurnej Półki. Jest ona tworzona z użyciem najlepszego mięsa pochodzącego z polskich hodowli.  

Edyta Zębala, Zastępca Dyrektora Marketingu w Zakładach Mięsnych Silesia

żródło: Informacja prasowa

Reklama