Święta (nie)tradycyjne. Wielkanocne wybory Polaków zaskakują

Święta (nie)tradycyjne. Wielkanocne wybory Polaków zaskakują

Kulinarne rytuały są nieodłączną częścią wielkanocnych tradycji. Jednak czy na stołach Polaków jest miejsce tylko na tradycyjne dania? Jak pokazują dane Glovo – niekoniecznie. W Wielką Sobotę nadal chętnie korzystamy z zamówień na wynos.

Dominują frytki, kebab czy pizza, których liczba zamówień wzrosła nawet o kilkaset procent w porównaniu do zwykłego weekendu. Z kolei w zamówieniach zakupów spożywczych pojawił się ciekawy trend – do „wojen majonezowych” dołącza nowy konkurent w postaci opcji wege.

Pizza na wielkanocną kolację? Czemu nie?

Choć święta kojarzą się z rodzinnym śniadaniem i tradycyjnym menu, coraz częściej stają się okazją do zamówienia jedzenia na wynos. Polacy wybierają wygodne, szybkie alternatywy, które pozwalają spędzić więcej czasu z bliskimi, a mniej – w kuchni.

W zestawieniu zamówień złożonych w aplikacji Glovo w Wielką Sobotę 2024 roku wybija się kilka szczególnie popularnych pozycji.

Niekwestionowanym ulubieńcem w kategorii fast food była pizza – klienci zamawiali ją kilkukrotnie częściej niż w zwykły weekend.

Popularnością cieszyły się też gotowe kanapki, kebab (nawet o 40% więcej zamówień), burgery, frytki oraz kawa i napoje kawowe.

Szybka dostawa także od święta

Glovo odnotowało również istotny wzrost zamówień w Wielkanocną Niedzielę.

W porównaniu z 2023 rokiem liczba zamówień wzrosła o 23,5%. To wynik spójny z rocznym wzrostem Glovo na poziomie 25%, który pozwala platformie utrzymywać pozycję lidera rynku delivery.

W Glovo wierzymy, że przyszłość gastronomii leży w przekraczaniu granic – nie tylko geograficznych, ale też kulinarnych. Dzięki temu jesteśmy dziś liderem rynku delivery. Święta nie są już wyłącznie czasem domowej kuchni – klienci coraz chętniej sięgają po wygodne rozwiązania, które pozwalają cieszyć się chwilą.

Tomasz Suchodolski, Regional Director w Glovo

Nowy gracz w „majonezowej wojnie”

W kategorii, która zwłaszcza w okresie świątecznym rozgrzewa dyskusję wśród Polaków, do walki dołączył nowy konkurent.

Podczas gdy internauci debatują o preferencjach dotyczących ulubionych marek, w okresie okołoświątecznym widać zwiększone zainteresowanie majonezami wegańskimi.

Choć klasyczne opcje zajmują miejsca na podium, warto odnotować, że pewnego dnia majonez wege był najczęściej zamawianym produktem z tej kategorii w Glovo.


Fot.: mat. prasowe
 

Reklama