W 2024 roku Biedronka po raz pierwszy sięgnęła po narzędzie marketingowe jakim są SMS-y, by wbić przysłowiową "szpilkę" w swojego konkurenta – sieć sklepów Lidl. Posiadacze aplikacji Moja Biedronka, którzy zgodzili się na taką drogę komunikacji, otrzymali wtedy wiadomości, w których sieć porównywała dostępną w sklepach ofertę do tej proponowanej przez Lidla. Po ponad roku Biedronka wróciła do tej praktyki. Co tym razem przeczytamy w SMS-ach?
SMS-y od Biedronki. Porównuje ceny do Lidla
Przed rokiem o akcji sms-owej Biedronki pisaliśmy w kontekście interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ poinformował wtedy, że otrzymuje skargi odnoszące się do promocji, którą analizuje pod kątem naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Do dnia dzisiejszego nie doczekaliśmy się finału wspomnianej analizy, a skoro Biedronka ponownie pokusiła się o ten rodzaj promocji – możemy spodziewać się, że do żadnego naruszenia nie doszło.
O reaktywacji sms-owej akcji Biedronki poinformowały Wirtualne Media. Okazuje się, że tym razem wysyłce wiadomości towarzyszy cała kampania. Biedronka zatytułowała ją "Koszyk na biało". W sms-ach wysyłanych do klientów sieć porównuje ceny produktów nabiałowych dostępnych w jej sklepach i w Lidlu.
"Po koszyk produktów nabiałowych do Biedronki idę! Np. w Biedronce SEREK HOMOGENIZOWANY DANIO POUCH WANILIOWY 120g tylko 2,99zl/opak.! A w LIDLU DROŻEJ - 3,09zl/opak. Podane ceny są cenami regularnymi" – pisze detalista w jednej z takich wiadomości. Z niej kieruje następnie na landing page kampanii. Co tam przeczytamy?
Na wskazanej w wiadomości stronie Biedronka rozszerza przekaz. "Biedronka wchodzi cała na-biało! Koszyk 15 produktów nabiałowych* w Biedronce jest tańszy niż w Lidlu" – czytamy na landing page'u kampanii, na którym znajduje się także zestawienie dwóch paragonów. Pierwszy z Biedronki prezentuje sumę 77,05 zł. Drugi paragon – Lidla – to suma 80,05 zł.
Kto jest w końcu tańszy?
W obecnej kampanii sprzeczka cenowa pomiędzy Biedronką i Lidlem nabiera tempa. Zgodnie z informacją przekazaną przez sieć, Biedronka w swoich sms-ach porównuje bowiem ceny produktów, które miesiąc wcześniej porównał też Lidl. Sieć w ramach kampanii "Koszyk Lidla" informowała o tym, że Lidl jest tańszy od Biedronki o ponad 17 zł. Biedronka w obecnej kampanii ma inne zdanie na ten temat.

Nie brakuje też wyjaśnienia. Co Biedronka rozumie jako koszyk 15 produktów nabiałowych? Sieć wyjaśnia, że "porównanie obejmuje ogólnopolskie ceny regularne 15 wybranych produktów w sieci Biedronka w dniu 06.03.2025 r. oraz ceny tych produktów w 10 wybranych sklepach sieci Lidl prezentowane w komunikacji Lidl z tego samego dnia".
Jako źródło komunikacji Lidla sieć podaje link do kampanii konkurenta. Pod hasłem "Koszyk Lidla" miesiąc temu detalista porównywał bowiem ceny 15 przykładówych produktów nabiałowych. "Przy porównaniu wzięte zostały pod uwagę takie same produkty lub produkty tożsame marek własnych o tych samych pojemnościach lub gramaturach dostępnych w 10 sklepach stacjonarnych Biedronka i 10 sklepach stacjonarnych Lidl" – poinformowała Biedronka.
foto: mat. redakcji