Konsumenci odwracają się od Unilevera w Indonezji w związku z polityką wobec Izraela

Konsumenci odwracają się od Unilevera w Indonezji w związku z polityką wobec Izraela

Unilever mierzy się z narastającym bojkotem należących do korporacji marek. Sytuacja ma miejsce w Indonezji. Negatywne nastawienie do producenta związane jest z obecnością firmy na rynku izraelskim. Krytyka w krajach, w których większość stanowią muzułmanie, dotyka nie tylko Unilevera. Sytuację wykorzystują za to lokalne marki. 

Problemy Unilevera w Indonezji

O sprawie donosi Reuters, który zwraca uwagę na bojkot produktów należących do firm działających w Izraelu. Jak precyzuje agencja, niektórzy klienci uważają to za ciche poparcie izraelskiej ofensywy militarnej w Strefie Gazy.

Bojkot okazał się odczuwalny dla Unilevera. W październiku firma poinformowała o spadku udziałów w rynku (z 38,5% w trzecim kwartale 2023 do 34,9% rok później) oraz niższej ogólnej sprzedaży w tym regionie. 

Na sytuację Unilevera w Indonezji wpływa wiele czynników. Poza bojkotem, producent zwrócił w październiku uwagę także na "znaczną zmianę społeczną", która – jak komentuje Reuters – wynika ze znacznego zmniejszenia się liczebności indonezyjskiej klasy średniej. Konsumenci szukają niższych cen i kierują się w stronę zakupów online.

Trudną sytuację międzynarodowych korporacji wykorzystują inne marki. W rozmowie z agencją Cheria Widjaja z DBS Banku przyznała, że "lokalne i zagraniczne marki wykorzystały tę okazję, zwiększając agresywne promocje, szczególnie na platformach e-commerce". 


foto: stockadobe(cultura creative)

Reklama