Nieoczywiste kooperacje i budowanie relacji. Wedel podsumowuje 2024 rok

Nieoczywiste kooperacje i budowanie relacji. Wedel podsumowuje 2024 rok

Wedel od ponad 170 lat poszukuje nowych sposobów na umacnianie więzi z konsumentami zarówno w kraju, jak i na rynkach eksportowych. Firma podsumowuje działania marki w bieżącym roku.

Oprócz tradycyjnych i kultowych produktów czekoladowych, Wedel realizuje niestandardowe działania i współpracuje z innymi markami, które – podobnie jak ona – stawiają na autentyczność i jakość. 

W odpowiedzi na rosnącą świadomość konsumentów

Obecnie konsumenci są bardziej skłonni spróbować nowych wariantów smakowych czekolady, jeśli pochodzą one od marek, którym ufają.

Aż 73% ankietowanych (wg Kantar Profiles/Mintel, Czerwiec 2024) przyznało, że chętniej sięgnie po nowy produkt od znanej marki. 

Szczególnie młodsze pokolenia, takie jak Generacja Z i Millenialsi, wykazują większą otwartość na nowe doświadczenia smakowe. Z chęcią próbują nowych produktów, zwłaszcza jeśli pochodzą one od marek, które darzą zaufaniem.

Konsumenci lubią nowości i pozostają otwarci na ciekawe, niestandardowe współprace. Wedel wsłuchuje się w te potrzeby i oczekiwania, rozwijając swoje standardowe portfolio, a także co raz odważniej budując swoją obecność także poza kategorią czekoladową. 

Krzysztof Bogacz, Dyrektor Marketingu i R&D w firmie Wedel, podkreśla, że wśród konsumentów i konsumentek Wedla możemy wyróżnić dwie kluczowe grupy.

Pierwsza to ci, którzy cenią sobie stałość, tradycję i niezmienną jakość. Doceniają klasyczne produkty, a jednocześnie kluczowa jest dla nich kontynuacja sprawdzonych receptur. Druga grupa to osoby, które lubią eksperymentować – chcą być zaskakiwane ciekawymi smakami i często sięgają po nowości, także wychodzące poza kategorię czekoladową.

Krzysztof Bogacz, Dyrektor Marketingu i R&D w firmie Wedel

Słodkie duety i limitowane edycje w ofercie Wedel 

Współpraca z influencerami (tj. Dominik Rupiński), raperami (np. Hodak i Catchup), firmami kosmetycznymi oraz polskimi markami z wieloletnią tradycją to tylko niektóre przykłady na niestandardowe formy dotarcia do odbiorców.

Uruchomiona w ostatnim czasie współpraca z firmą Bakalland oraz kampania marketingowa „Zbiegi przyjemności” przyniosły na rynek wyjątkowe połączenie czekolady Wedla z różnymi rodzajami bakalii.

Z kolei efektem współpracy z OnlyBio jest limitowana edycja kosmetyków o czekoladowych zapachach. 

Konsumenci jesienią i zimą szukają także dodatków do swoich stylizacji, które wpisują się w kolorystykę tej pory roku, dodając ubraniom trendy sznytu.

To nie przypadek, że na koniec 2024 roku Wedel wchodzi w kooperację z firmą Gatta. Z połączenia tych dwóch marek powstały wyjątkowe produkty, cieszące się o tej porze roku niemałym zainteresowaniem – czekoladowe rajstopy oraz koszule nocne czy bielizna, które będą nie tylko idealnym uzupełnieniem stylizacji, ale także świetnym pomysłem na prezent.

Ponadto marka E.Wedel połączyła siły z producentem naturalnych zapachów do wnętrz, Candly&Co oraz Wlodim 4444. Efektem tej współpracy są świece inspirowane zapachami wedlowskich batonów Bajeczny, Pierrot i WW.

W planach są kolejne interesujące współprace, zarówno limitowane edycje produktów, które zaskoczą i oczarują konsumentów, jak i długookresowe partnerstwa, które pozwolą na dalszy rozwój marki i wzmocnienie jej obecności na rynku. 

Nowy wymiar interakcji z konsumentem 

Katarzyna Pieczonka, Starsza Kierowniczka Projektów Licencyjnych marki E.Wedel, podkreśla, że celem firmy jest dostarczanie klientom wyjątkowych chwil przyjemności każdego dnia, na wyciągnięcie ręki.

Współpraca z marką Bakalland pozwoliła nam stworzyć unikalne przekąski, w których nasze mleczne, białe i gorzkie czekolady łączą się z bakaliami. Równie ekscytujące były dla nas projekty realizowane z markami kosmetycznymi, Only Bio i Stars from the Stars.

Katarzyna Pieczonka, Starsza Kierowniczka Projektów Licencyjnych marki E.Wedel

Jak przyznaje Katarzyna Pieczonka, połączenie zapachu naszych słodkości z produktami do pielęgnacji i makijażu to dla nas nowy wymiar kontaktu z konsumentem.

"Te współprace pozwalają przenieść nasze czekoladowe doznania do zupełnie nowych kategorii, oferując naszym odbiorcom wyjątkowe doświadczenia. W ten sposób prezentujemy również niespotykane do tej pory podejście do okazji podarunkowych" – dodaje. 

Jak zauważa Krzysztof Bogacz, każda kolejna współpraca to także szansa na nowe doświadczenia, inspiracje i interakcje między zespołowe, zarówno w ramach organizacji, jak i ze strony partnera biznesowego.

Przy każdej premierze nowego produktu licencyjnego pracownicy z różnych działów łączą swoje kompetencje tak, aby w efekcie powstał produkt, w którym zakochają się nasi Klienci i Klientki. A ci są dla nas najważniejsi.

Krzysztof Bogacz, Dyrektor Marketingu i R&D w firmie Wedel

Firma Wedel, łącząc tradycję z nowoczesnością, nieustannie stara się odpowiadać na zmieniające się potrzeby konsumentów, zachowując wartości, które towarzyszą jej od ponad 170 lat.

Najważniejsza pozostaje wysoka jakość produktu oraz dostarczanie konsumentom przyjemności. Nowe projekty to efekt współpracy cross-funkcyjnych zespołów, w których pracownicy mają realny wpływ na kształt tworzonych produktów – od fazy pomysłu po jego realizację.

Taki model pracy nie tylko pozwala rozwijać ofertę dostosowaną do potrzeb klientów, ale również wspiera rozwój osobisty i zawodowy pracowników i pracowniczek firmy, umożliwiając im lepsze poznanie różnych kategorii oraz ich specyfiki. 

Więcej ciekawostek o zmieniających się preferencjach konsumentów oraz aktualnych trendach w branży słodyczy czekoladowych firma Wedel prezentuje w swoim raporcie „Światowy i polski rynek słodyczy czekoladowych”.

Muzeum Fabryki Czekolady E.Wedel i liczne nagrody

Wedel stworzył na warszawskim Kamionku multisensoryczne muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel, dzięki któremu odwiedzający mogą doświadczać wszystkimi zmysłami niezwykłego świata czekolady.

Pozycję marki E.Wedel potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia.

Wśród nich znajdują się statuetki w Rankingu Marek Rzeczpospolitej, nagrody Superbrands, Effie czy statuetki European Trusted Brands.

Misja Wedla: „Zmieniamy się nieustannie, by budzić radość w nas i w naszych klientach” odzwierciedla filozofię działania, która zakłada odpowiadanie na wyzwania współczesnego świata jako odpowiedzialny producent, pracodawca, sąsiad i partner, natomiast cel wyższy tj. “Czas razem” obejmuje zaangażowanie firmy w budowanie i wzmacnianie relacji międzyludzkich poprzez promowanie spędzania czasu razem i budowanie wartościowych relacji. 

Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronach: wedel.pl i wedel.prowly.com oraz na profilach w serwisach LinkedIn, Instagram i Facebook. 


Fot.: mat. prasowe

Reklama