Największy dostawca żywności eko pokazał wyniki. Zysk netto wyższy o 52%

Największy dostawca żywności eko pokazał wyniki. Zysk netto wyższy o 52%

W trzecim kwartale przychody Bio Planet wyniosły 64 mln zł i były o 13% wyższe niż w trzecim kwartale 2023 roku, kiedy wyniosły 57 mln zł. W ostatnich miesiącach spółka wprowadziła do oferty około 400 nowych pozycji pochodzących od stałych partnerów, a także 14 produktów pod markami własnymi. 

Wyniki finansowe Bio Planet 

"Trzeci kwartał zakończyliśmy z dobrymi wynikami. Po raz kolejny powiększyliśmy sprzedaż o 13% r/r, osiągając tym samym przychody na poziomie ponad 64 mln, w porównaniu z 57 mln w roku poprzednim. W III kwartale zakończyliśmy spłacanie zobowiązań związanych z zakupem środków trwałych od Smak Natury Sp. z o.o., który był dokonany w 2022 roku. Zakończenie spłat do Smaku Natury będzie przyczyniać się do stopniowej poprawy płynności Spółki umożliwiającej korzystniejsze zakupy i stopniową poprawę rentowności Spółki" – mówi Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet S.A.

Narastająco po III kwartałach w 2024 r. zysk netto wynosi 1 141 tys. zł i jest wyższy o 52% od narastającego zysku netto w 2023 r., który wynosił 752 tys. zł, a przychody narastająco 204,2 mln zł i były o 9% wyższe niż narastająco po III kwartałach 2023 r., kiedy wynosiły 186,6 mln zł. EBIDTA narastająco wynosi 5,0 mln zł po III kwartałach 2023 r. i jest wyższa o 6% w stosunku do 2022 r., kiedy wyniosła 4,7 mln zł.

W ostatnich miesiącach prowadziliśmy intensywne działania, przyczyniły się one do obniżenia kosztów obsługi magazynu. Dzięki redukcji zatrudnienia i nowym rozwiązaniom logistycznym w pierwszych III kwartałach 2024 r. narastająco Spółka osiągnęła 52% wzrost wyniku netto w stosunku do pierwszych III kwartałów 2023 r. Wykonaliśmy również liczne prace w zakresie IT, między innymi uruchomienie nowego, wydajniejszego serwera, co zdecydowanie usprawni funkcjonowanie podstawowych serwisów internetowych Spółki.

Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet S.A.

Bio Planet zdradza plany

Dobre wyniki i coraz mocniejsza pozycja rynkowa motywują do podejmowania kolejnych działań. W najbliższym czasie chce rozwijać eksport również poza kraje UE. Spółka dużą szansę widzimy w nawiązaniu kontaktów biznesowych z krajami Bliskiego i Dalekiego Wschodu, gdzie rynek żywności ekologicznej rozwija się bardzo dynamicznie. Już teraz Bio Planet sprzedaje produkty między innymi w Katarze i w Wietnamie.

Dla Bio Planet ważnym strategicznie celem jest dokończenie budowy Nowoczesnych Zakładów Konfekcjonowania o łącznej powierzchni ok. 5,0 tys. m2, co docelowo pozwoli na znaczne zwiększenie mocy przerobowych oraz istotne obniżenie jednostkowych kosztów paczkowania. Pierwszy etap budowy zrealizowano w 2022 r. Obecnie Spółka gromadzi środki finansowe niezbędne do dokończenia tej inwestycji.


foto: mat. prasowe

Reklama