Kamil Gębski, CEDC: Mamy zaufanych dystrybutorów na wielu rynkach

Kamil Gębski, CEDC: Mamy zaufanych dystrybutorów na wielu rynkach

Wzrost na rynkach globalnych jest zawsze wynikiem wielu czynników, w tym kreatywnych kampanii i strategicznych współprac z zaufanymi dystrybutorami – tak o sukcesach marek należących do CEDC mówi Kamil Gębski, dyrektor marketingu części alkoholowej w Grupie Maspex. W rozmowie opowiada o innowacyjnych projektach, z których Soplica i Żubrówka zasłynęły na światowych rynkach.

Polskie marki na globalnych rynkach

Ekspansja międzynarodowa i budowanie szerokiej świadomości marki wśród konsumentów na całym świecie to etap rozwoju, na który nieraz pozwolić mogą sobie wyłącznie najwięksi gracze. Wymaga to bowiem nie tylko ogromu pracy, ale także czasu, zaangażowania całych zespołów, a także znacznych inwestycji. Jak przyznaje Kamil Gębski z Grupy Maspex, na sukces marek takich jak Soplica czy Żubrówka  złożyło się wiele czynników. Jednym z nich była współpraca z zaufanymi dystrybutorami.

Mamy zarówno zaufanych od lat dystrybutorów w wielu krajach, jak i otworzyliśmy współpracę z nowymi dystrybutorami w kilku regionach. W Wielkiej Brytanii na przykład mamy świetnego, bardzo kreatywnego dystrybutora, z którym mieliśmy okazję realizować bardzo oryginalne projekty.

Kamil Gębski, dyrektor marketingu części alkoholowej w Grupie Maspex

Przykładów kreatywnych działań Grupy Maspex na zagranicznych rynkach jest wiele. Kamil Gębski wśród nich wymienia między innymi niecodzienną kolaborację, w wyniku której powstało piwo o smaku Żubrówki. We Francji natomiast marka wspólnie ze swoim dystrybutorem zdecydowała się na zrealizowanie kampanii w paryskim metrze. 

O mocnej pozycji Żubrówki na międzynarodowych rynkach świadczy także jej obecność w historii europejskiej miksologii. Ciekawostką jest bowiem fakt, że w słynnym Harry's Bar w Paryżu, gdzie wynaleziono koktajl Bloody Mary, od samego początku serwowano go na polskiej Żubrówce. Jak mówi Kamil Gębski, do dnia dzisiejszego jest ona stałym elementem przepisu. "Żubrówka dumnie stoi za barem oraz w gablotach opisujących historię powstania tego koktajlu w Harry's Bar" – mówi dyrektor marketingu części alkoholowej w Grupie Maspex.

Żubrówka odnosi również sukcesy na rynku azjatyckim. W Japonii hitem stała się wersja gazowanego koktajlu o nazwie Żubrówka Soda Żu.

W Japonii od lat odbywa się Żubrówka Day. Wprowadzamy tam również wiele nowości. Hitem okazała się na przykład propozycja ready to drink – gazowana Żubrówka Soda Żu o smaku jabłkowym z 4,5% zawartością alkoholu. To pomaga tej marce rosnąć, ponieważ Żubrówka Bison Grass i Biała są tam obecne od lat będąc bardzo istotnym graczem na rynku wódki w Japonii.

Kamil Gębski, dyrektor marketingu części alkoholowej w Grupie Maspex

Obydwie marki budują swoją pozycję także na krajowym rynku. Jak informuje Kamil Gębski, Soplica i Żubrówka otworzyły się w tym roku na festiwale. Obydwie marki zaznaczyły swoją obecność na największych imprezach w Polsce, takich jak Cloud, Audioriver, Orange Festival czy Opener.


foto: Kamil Gębski, dyrektor marketingu wódek w Grupie Maspex (mat. redakcji)

Reklama