Sonko w rękach Włochów. Oshee sfinalizowało sprzedaż znanej marki

Sonko w rękach Włochów. Oshee sfinalizowało sprzedaż znanej marki

Polski producent Oshee właśnie pozbył się jednej ze swoich marek. W ramach sfinalizowanego właśnie procesu przejęcia przekąskowy brand Sonko trafił w ręce włoskiej firmy działającej w sektorze ryżowym Euricom. Transakcja ta jest istotnym krokiem w strategii ekspansji Euricom na europejskim rynku zdrowotnych przekąsek.

Marka Sonko ma nowego właściciela

Sonko to marka dobrze znana polskim konsumentom. Działając od 1989 roku, firma zdobyła silną pozycję w segmencie zdrowotnych przekąsek, bazujących głównie na ryżu i innych zbożach. Firma zatrudnia około 300 pracowników, którzy pracują w dwóch zakładach produkcyjnych. W strukturach Grupy Oshee marka była obecna przez ostatnich pięć lat. 

Przejęcie Sonko przez Euricom, które posiada silną pozycję na rynku ryżowym w Unii Europejskiej, oznacza wejście włoskiego giganta w nowy, dynamicznie rozwijający się segment rynku. Jak poinformował Bruno Sempio, prezes Euricom, transakcja ta ma przyczynić się do celu firmy, jakim jest osiągnięcie skonsolidowanego przychodu na poziomie około 1 miliarda euro.

Zmiana strategii Oshee

Oshee Polska, poprzedni właściciel Sonko, nabyło firmę pięć lat temu, w 2019 roku, z zamiarem poszerzenia swojego portfolio produktowego. Jak podkreśla Dariusz Gałęzewski, prezes Oshee, firma osiągnęła większość założonych celów związanych z Sonko i teraz planuje skupić się na swojej głównej działalności w sektorze napojów.

Oshee planuje dalszą ekspansję na rynki Europy Zachodniej, aby umocnić swoją pozycję i zwiększyć obecność w tym regionie

Dariusz Gałęzewski, prezes Oshee

W lipcu 2022 roku marka Sonko zyskała nową identyfikację wizualną. Jak komentował wtedy Tadeusz Czarniecki, CMO Grupy Oshee, pozwoliło to ujednolicić wszystkie produkty ułatwiając nawigację po portfolio. 

Przyszłość Sonko pod skrzydłami Euricom

Przejęcie Sonko przez Euricom jest częścią szerszej strategii włoskiego giganta, który dostrzega rosnący potencjał segmentu zdrowotnych przekąsek, który to uznał za strategiczny segment swojej ekspansji na rynku europejskim.

Transakcja ta, której warunki finansowe nie zostały ujawnione, podlega standardowym procedurom zatwierdzenia przez organy regulacyjne. Jeśli wszystkie formalności zostaną spełnione, Sonko stanie się integralną częścią struktury Euricom, wzmacniając jej pozycję na rynku unijnym i otwierając nowe możliwości rozwoju.


foto: mat. prasowe

Reklama