Niemiecki gigant METRO AG, który w Polsce działa pod marką MAKRO, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał roku finansowego 2023/24. W tym czasie firma odnotowała wzrost sprzedaży we wszystkich kanałach działalności. Szczególnie wyróżnia się jednak e-commerce.
Dwucyfrowe wzrosty w dostawach i sprzedaży online
Skorygowana sprzedaż METRO AG wzrosła o 4,4% rok do roku. W walucie lokalnej wzrost wyniósł 3,4% osiągając blisko 8 mld euro. Największe przyrosty odnotowano w sektorach dostaw oraz sprzedaży online. Szczególnie dużym wpływem na biznes odznacza się sprzedaż z dostawą. Jak poinformował dyrektor generalny dr Steffen Greubel, odpowiada on już za 26% udziałów w sprzedaży firmy.
Tradycyjny handel nie traci na znaczeniu
Skorygowana sprzedaż z dostawą wzrosła w trzecim kwartale o 15,8% generując 2,1 mld euro. Z kolei sprzedaż online za pośrednictwem METRO MARKETS wzrosła o 43,0% do poziomu 51 mln euro.