Dostawy generują już 26% sprzedaży METRO. Gigant pokazał wyniki

Dostawy generują już 26% sprzedaży METRO. Gigant pokazał wyniki

Niemiecki gigant METRO AG, który w Polsce działa pod marką MAKRO, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał roku finansowego 2023/24. W tym czasie firma odnotowała wzrost sprzedaży we wszystkich kanałach działalności. Szczególnie wyróżnia się jednak e-commerce. 

Dwucyfrowe wzrosty w dostawach i sprzedaży online

Skorygowana sprzedaż METRO AG wzrosła o 4,4% rok do roku. W walucie lokalnej wzrost wyniósł 3,4% osiągając blisko 8 mld euro. Największe przyrosty odnotowano w sektorach dostaw oraz sprzedaży online. Szczególnie dużym wpływem na biznes odznacza się sprzedaż z dostawą. Jak poinformował dyrektor generalny dr Steffen Greubel, odpowiada on już za 26% udziałów w sprzedaży firmy.

Nasz wielokanałowy model biznesowy pokazuje swoje oddziaływanie: METRO udało się utrzymać dynamikę wzrostu w trzecim kwartale 2023/24 r. pomimo spadającej inflacji i częściowo późnego rozpoczęcia sezonu letniego z powodu warunków pogodowych. W szczególności działalność dostawcza po raz kolejny odnotowała znaczący dwucyfrowy wzrost w ostatnim kwartale, osiągając rekordowy poziom z 26-procentowym udziałem w sprzedaży.

Dr Steffen Greubel, dyrektor generalny METRO AG

Tradycyjny handel nie traci na znaczeniu

Skorygowana sprzedaż z dostawą wzrosła w trzecim kwartale o 15,8% generując 2,1 mld euro. Z kolei sprzedaż online za pośrednictwem METRO MARKETS wzrosła o 43,0% do poziomu 51 mln euro.

Za największy udział w sprzedaży w dalszym ciągu odpowiada jednak sprzedaż w sklepach, która notuje jednocześnie najniższą dynamikę wzrostu. Ten kanał odpowiadał w trzecim kwartale za sprzedaż na poziomie 5,8 mld euro po 0,6% wzroście.


foto: mat. prasowe

Reklama