Cukiernia Sowa ogłosiła swoje plany w nowej strategii biznesowej na lata 2024-2026 „Sowa – Rośniemy Mądrze”. Najbliższe trzy lata to stały wzrost oparty na zrównoważonym rozwoju, ekspansja sieci w Polsce do łącznej liczby minimum 180 sklepów, a także zwiększenie mocy produkcyjnych i szeroka informatyzacja struktury sprzedaży.
W punktach Cukierni Sowa można znaleźć kultowe torty, ciasta i desery, lody rodzimej marki, kawę z własnej palarni, jak również pieczywo i ciastka z oferty Pyszne z Pieca czy produkty wytrawne, w tym zdrowe sałatki czy przygotowywane na miejscu kanapki, podawane także na ciepło.
Cele do 2026 roku
Myślą przewodnią nowej strategii rozwoju firmy na lata 2024-2026 jest hasło „Sowa – Rośniemy Mądrze”. To strategia zrównoważonego rozwoju, z poszanowaniem zasobów ludzkich i naturalnych, która obejmuje cztery kluczowe obszary:
- Efektywność operacyjna: optymalizacja procesów, aby dostarczać najwyższej jakości produkty i usługi;
- Orientacja na klienta: dostosowanie oferty do klientów poprzez postawienie ich potrzeb na pierwszym miejscu;
- Cyfrowa transformacja: inwestycje w nowoczesne technologie, cyfryzację i automatyzację;
- Kapitał ludzki: inwestowanie w rozwój pracowników, poprzez szkolenia i możliwości awansu.
Jak dodaje Aleksandra Sowa-Trzebińska, mistrzyni cukiernictwa i członkini zarządu Cukierni Sowa Sp. z o.o.,: "nasza gwarancja jakości opiera się na blisko 80-letniej tradycji rodzinnej, a zaufanie konsumentów przez lata budowaliśmy dbając o najlepsze składniki i metody produkcji. Dziś stawiamy na innowacyjność i inwestujemy z myślą o przyszłości. Z pasją odkrywamy nowe smaki i technologie, aby zaskakiwać naszych klientów, dostarczać im wyjątkowych doznań i celebrować wraz z nimi każdą chwilę, przynosząc radość i słodkie wspomnienia".
Ekspansja sieci i nowe technologie
Sieć Cukierni Sowa ciągle się rozwija. Aktualnie w Polsce działają 164 lokale (w tym 45 firmowych i 119 franczyzowych) w 13 województwach, a także 1 punkt w Londynie. W ciągu najbliższych trzech lat liczba sklepów w sieci ma wzrosnąć do minimum 180.
Cukiernia Sowa jesienią tego roku planuje kilka następnych otwarć, w tym swój pierwszy lokal w Krakowie.
W myśl przyjętej strategii rozwoju, Cukiernia Sowa na pierwszym miejscu stawia klientów i ich potrzeby oraz inwestuje w nowoczesne technologie, m.in. otwierając się na nowe kanały dystrybucji i zwiększając dostępność swojej oferty.
W tym duchu wdrażane są projekty obejmujące szeroką informatyzację struktury sprzedaży, przygotowanie aplikacji konsumenckiej czy wprowadzenie zupełnie nowych formatów sprzedażowych, jak np. automaty vendingowe, dzięki którym klient będzie miał łatwy dostęp do oferty cukierni o każdej porze.
Równolegle w sieci Cukierni Sowa testowane są i wdrażane projekty z obszaru q-commerce, wśród których na najbardziej zaawansowanym etapie jest współpraca ze znaną platformą food delivery – Pyszne.pl.
Użytkownicy mogą skorzystać z szerokiej oferty, obejmującej torty, ciasta, galanterię czekoladową i lody, a także pieczywo czy pozycje z menu śniadaniowo-lunchowego.
Cukiernia przyszłych pokoleń
Zrównoważony rozwój to w strategii Cukierni Sowa skupienie uwagi także na kwestii ESG.
Działając aktywnie na tym polu Cukiernia Sowa dołączyła do grona członków Stowarzyszenia Natureef, jednoczącego środowisko naukowo-badawcze, liderów i innowatorów z obszaru opakowań, chemii oraz produkcji żywności, których celem jest nie tylko poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, ale także aktywne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska naturalnego.
W ramach tej współpracy eksperci z działu R&D Cukierni Sowa wspólnie z partnerami Natureef poszukują oraz rozwijają optymalne i zrównoważone technologie, a także wspierają swoim doświadczeniem i pasją członków organizacji.
Ważnym obszarem, w który angażuje się Cukiernia Sowa są także działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności. Już od wielu lat w sieci z powodzeniem działają specjalne oferty „Nie wyrzucamy – przeceniamy -50%”, dzięki którym firma nie tylko przyciąga klientów, lecz także zachęca do stosowania podejścia „zero waste”.
Od ponad roku marka oferuje klientom liczne okazje do tańszego zakupu i „ratowania” produktów poprzez aplikację Foodsi. Od początku tej współpracy klienci Cukierni Sowa zakupili przez Foodsi już ponad 100 tysięcy paczek z żywnością, co daje łącznie ponad 50 ton uratowanego jedzenia.
Fot.: inf. prasowa