Właściciel takich marek jak Dove, Ben&Jerry's czy Hellmann's zamierza znacznie zredukować liczbę pracowników biurowych. Zapowiedziane cięcia etatów dotyczą rynku europejskiego. Jak donosi Bloomberg, do końca 2025 roku producent zamierza zlikwidować 3200 stanowisk biurowych na kontynencie.
Zwolniania w Unileverze
Cięcia dotkną w sumie jednej trzeciej miejsc pracy. Na całym świecie redukcja wpłynie natomiast na około 7500 stanowisk pracy – donosi Bloomberg. Decyzja ta jest częścią szeroko zakrojonego programu zwiększania produktywności, który ma na celu pobudzenie wzrostu i zwiększenie zysków firmy.
Jak informowaliśmy w marcu br., Unilever realizuje plan działania na rzecz wzrostu, który obejmuje wydzielenie działu zajmującego się produkcją lodów oraz wdrożenie dużego programu zwiększającego produktywność. Ten został ogłoszony w pierwszym kwartale 2024 roku przez Heina Schumachera, który kieruje firmą od 1 lipca 2023 roku.
Celem realizowanego przez firmę planu, jak wyjaśniał w marcu Schumacher, jest ograniczenie skutków nadmiernej ekspansji oraz nieudanych fuzji i przejęć. W jego ramach, Unilever zamierza skupić się na 30 markach generujących 3/4 obrotów firmy.
foto: mat. prasowe