Patrycja Sikorska: Coraz bardziej świadomie dokonujemy wyborów dotyczących win

Patrycja Sikorska: Coraz bardziej świadomie dokonujemy wyborów dotyczących win

W samym sercu Polski miłośnicy wina z całego świata spotykają się, aby uczestniczyć w jednym z najważniejszych wydarzeń winiarskich w kraju – Międzynarodowym Festiwalu Wina organizowanym przez spółkę TiM. To wyjątkowe wydarzenie łączy w sobie elementy kultury, edukacji i biznesu, tworząc przestrzeń, w której pasja do wina spotyka się z wiedzą i doświadczeniem.

O idei stojącej za Międzynarodowym Festiwalem Wina oraz celach, które stawia przed sobą organizator rozmawiamy z Patrycją Sikorską, menedżer PR i marketingu strategicznego w firmie TiM.

Międzynarodowy Festiwal Wina 2024

Międzynarodowy Festiwal Wina to impreza społeczno-kulturalna, która łączy ze sobą świat mediów, biznesu i szeroko pojętej wiedzy winiarskiej. 16 maja w warszawskim hotelu Airport Okęcie odbyła się siódma już edycja tego wyjątkowego wydarzenia, podczas którego goście nie tylko mogli odwiedzić stoiska z różnych zakątków świata i degustować wina, ale także zdobyć sporą dawkę wiedzy.

To, co wyróżnia nasz festiwal, to panele szkoleniowo-edukacyjne, które pozwalają uczestnikom odkrywać tajniki winiarstwa, rozszerzać wiedzę oraz zdobywać nowe kompetencje.

Patrycja Sikorska, menedżer PR i marketingu strategicznego w firmie TiM

W tym roku firma TiM przygotowała siedem paneli szkoleniowych. 

Nasza ekspertka, Pani Dorota Wisła, opowiadała o tym, jak różne smaki wpływają na smak wina i na doznania smakowe. Podczas festiwalu odbyło się także bardzo ciekawe szkolenie dotyczące łączenia sera i wina prowadzone przez znakomitych ekspertów – pana Michała Bardela i Jakuba Kuronia. Podczas tego panelu nasi goście dowiedzieli się, jak parować wino i ser.

Patrycja Sikorska, menedżer PR i marketingu strategicznego w firmie TiM

Firma TiM zadbała również o to, aby podczas Międzynarodowego Festiwalu Wina goście mogli zyskać wiedzę z różnych obszarów kultury wina, a także z rozmaitych regionów. "Każdy z paneli jest zupełnie inny i każdy dotyka win z innego zakątku świata" – informuje Patrycja Sikorska.

W trakcie kolejnych paneli szkoleniowych przenieśliśmy się z naszymi gośćmi do Portugalii, do Chile, pojechaliśmy na Węgry i do Gruzji... Poznaliśmy te regiony nie tylko za pośrednictwem degustacji wina z tych krajów, ale przede wszystkim ich historii winiarstwa. Mogliśmy wysłuchać opowieści o winnicach od winiarzy i technologów, którzy te wina tworzą.

Patrycja Sikorska, menedżer PR i marketingu strategicznego w firmie TiM

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:

Jednym z celów, które przyświecają firmie TiM, nie tylko podczas Międzynarodowego Festiwalu Wina, ale również w codziennej działalności, jest edukowanie i budowanie kultury wina w Polsce. Co to właściwie oznacza?

Kultura wina to historia, dziedzictwo i wielowiekowa tradycja. To historia wielu pokoleń winiarzy, którzy tworzą wina, ale też krajów, w których wino jest wytwarzane. Musimy pamiętać, że są regiony, w których tradycja winiarska sięga ośmiu tysięcy lat. Tam wino jest bardzo ważnym aspektem życia. (...) W Polsce kultura wina buduje się małymi krokami. Jesteśmy coraz bardziej świadomi i coraz bardziej świadomie dokonujemy wyborów dotyczących win. Wiemy, co nam smakuje, a co nie, ale cały czas jesteśmy żądni wiedzy i chcemy poszerzać naszą wiedzę na temat wina.

Patrycja Sikorska, menedżer PR i marketingu strategicznego w firmie TiM

Tegoroczna, siódma już, edycja Międzynarodowego Festiwalu Wina za pośrednictwem paneli szkoleniowych umożliwiła gościom wydarzenie zanurzenie się w świat wina i poznania go od różnych stron. Więcej o wydarzeniu można przeczytać w tekście: Międzynarodowy Festiwal Wina 2024. Podsumowanie.


foto: Patrycja Sikorska, menedżer PR i marketingu strategicznego w firmie TiM (mat. redakcji)

Reklama