Zdrowe odżywianie oczami Polek i Polaków. Ma być smacznie i szybko

Zdrowe odżywianie oczami Polek i Polaków. Ma być smacznie i szybko

Weryfikujemy składniki na etykietach produktów i mamy świadomość tego, że błonnik pozytywnie wpływa na trawienie. Jednocześnie podjadamy i spożywamy niemal dwukrotnie mniej błonnika niż powinniśmy... Zdrowe odżywianie jest bardzo subiektywne i często niekoniecznie opiera się na zdrowych podstawach. Okazuje się bowiem, że dbanie o zdrowie może być i szybkie, i smaczne! Jak to połączyć?

Jak rozumiemy zdrowie odżywianie?

Świadomość na temat zdrowego odżywiania znacznie zwiększa się w ostatnich latach wśród Polaków. Wiedząc, że klucz do zdrowia leży często w prostych i codziennych wyborach żywieniowych, wielu poszukuje zdrowszych alternatyw. Droga ta często rozpoczyna się przy półce sklepowej. 

Według danych, na które powołuje się marka Schulstad, już 51% konsumentów w Polsce sprawdza składniki odżywcze na etykietach produktów spożywczych. Co więcej, 39% jest zdania, że unikanie niezdrowych produktów jest  wystarczające. Deklaracje sugerują, że zdrowe odżywianie odgrywa istotną rolę w życiu konsumentów. Jak wygląda rzeczywistość?

Deklaracje kontra rzeczywistość

Polacy prowadzą szybki tryb życia – ten natomiast nie zawsze sprzyja zdrowym wyborom. 95% z nich sięga po tzw. produkty "food-to-go", a 64% przyznaje, że regularnie podjada. Poza małą ilością czasu na przygotowanie posiłków, Polacy nie przeznaczają go także zbyt dużo na samą konsumpcję.

Zgodnie z danymi, na które powołuje się marka Schulstad, w ciągu całego dnia Polacy poświęcają zaledwie 90 minut na spożywanie posiłków. Ważna jest przy tym dla nich przyjemność – 88% respondentów uważa, że zbilansowana dieta powinna zawierać odrobinę tego pierwiastka.

Wiedza dotycząca zdrowego odżywania wśród Polaków jest stosunkowo wysoka – przykładowo już 84% wyraża przekonanie, że błonnik wpływa pozytywnie na trawienie, a 71% uważa pełnoziarniste produkty za kluczową część zdrowej diety. Nie zawsze idą jednak za tym działania.

Okazuje się bowiem, że przeciętny Polak spożywa dziennie około 15 gramów błonnika, podczas gdy zalecana przez Światową Organizację Zdrowia dawka wynosi od 25 do 40 gramów. Wspomóc konsumentów w tym obszarze zamierza marka Schulstad, która poprzez swoją ofertę produktową, chce coraz mocniej angażować się w zdrowie Polaków.

Zdrowo, smacznie i szybko. Czy to da się połączyć?

Co dane mówią nam o żywieniu Polaków? Niezaprzeczalnie zdrowe odżywianie jest dla nich ważne, jednak musi łączyć w sobie jeszcze dwie bardzo ważne cechy – być smaczne i szybkie. Czy te elementy da się pogodzić? Według marki Schulstad jak najbardziej.

Producent takich produktów jak bagietki do hot dogów czy bułki do burgerów przekonuje, że zdrowe odżywianie i przyjemność z jedzenia nie muszą być ze sobą sprzeczne. Właśnie dlatego marka wprowadza do oferty innowacyjne rozwiązania, takie jak pełnoziarniste oraz błonnikowe bagietki do hot dogów francuskich, które stanowią wartościową alternatywę. Na tym jednak nie koniec działań marki.

Realizując nową strategię zrównoważonego rozwoju "Baking for a better world", Schulstad stawia stanowczy krok w kierunku realizacji zobowiązania, jakim jest podwojenie wolumenu zdrowszych produktów do 2030 roku. Właśnie w takim podejściu do zdrowego odżywiania kryje się szansa na lepsze jutro, zarówno dla konsumentów, jak i dla świata.


foto: mat. partnera

Reklama