Pepsi stworzyło wirtualnego influencera na potrzeby kampanii

Pepsi stworzyło wirtualnego influencera na potrzeby kampanii

Pepsi rozpoczyna kolejny etap kampanii związanej z rebrandingiem marki. Tym razem działania skierowane są do graczy komputerowych. W ramach kampanii stworzono wirtualnego ambasadora marki. 

Pepsi przechodzi właśnie największy od ponad 14 lat rebranding. Jego efektem jest nowa identyfikacja wizualna, ale również przemiana Pepsi Max na Pepsi Zero Cukru. To właśnie na tym produkcie skupia się marka w najnowszej kampanii skupionej wokół koncepcji Vtubingu.

Vtuber pod brandem Pepsi

Marka zdecydowała się na niecodzienne podejście do komunikacji z graczami. Pepsi powołało bowiem do życia postać Vtubera – Zero, który został wirtualnym ambasadorem na marki. 

Nowa kampania jest elementem działań marki mających na celu wprowadzenie nowego produktu do świata gamingu. "W trakcie tworzenia projektu rozważaliśmy wiele pomysłów, ale to koncepcja oparta na rosnącym trendzie Vtubingu wyróżniała się swoją innowacyjnością" – mówi Zofia Kopczyńska, Senior Brand Manager Pepsi Zero. W ten sposób powstał @max_zero98...

"Max opuszcza grę"

Wraz z początkiem kwietnia na najpopularniejszej platformie streamingowej pojawił się nowy streamer – @max_zero98. Został on przedstawiony odbiorcom jako zagadkowy Vtuber 2D, czyli wirtualny pasjonat gier związany z marką Pepsi.

Vtuber prowadził streamy zarówno ze znanymi gamerami takimi jak: Nieuczesna, Awizo, Slayproxx, BlackFireIce, jak i te samotne. Podczas rozgrywek w niespodziewanym momencie opuszczał grę. 

Kiedy gracz wychodzi z gry, w  dole ekranu pojawia się informacja „Max opuścił grę”. Jest to jasny sygnał o zakończeniu rozgrywki. Zdecydowaliśmy się na wpisanie odejścia Maxa w mechanikę gier, ponieważ był to konkretny przekaz dla odbiorcy. W przypadku naszej aktywacji ma to również wymiar konsumencki, ponieważ Pepsi Max opuściło półki sklepowe. Pragnąc podkreślić tę zmianę w przestrzeni gamingowej, wymagało to od nas wprowadzenia Maxa do świata gier i streamingu.

Zofia Kopczyńska, Senior Brand Manager Pepsi Zero

Streamy w Vtuberem 2024

Podczas jednego ze streamów, na który zaproszeni zostali zaangażowani w aktywację streamerzy i ich społeczności, pojawiło się tajemnicze odliczanie. Po upływie  20 minut i wybiciu godziny zero Vtuber przedstawił się odbiorcom w zupełnie nowej wersji. Jego awatar wszedł na wyższy level – 3D, a jego wirtualny wizerunek stał się spójny z nową identyfikacją marki. Graczom oficjalnie przedstawiono postać Zero – maxZERO_98. Działanie miało na celu podkreślenie, że Max opuścił grę, a teraz jego miejsce przejmuje Zero.

Kampania trwa do końca kwietnia. W tym czasie Vtuber Zero realizować będzie streamy zarówno samotne, jak i ze streamerami. Widzowie mają okazję dołączyć do spotkań i obserwować rozgrywki, ale również mają okazję wchodzić w interakcję z Vtuberem. 

Vtuber – co to?

Vtuber to innowacyjny twórca treści online, korzystający z wygenerowanego komputerowo awatara. Dzięki połączeniu technologii rozpoznawania ruchu oraz animacji cyfrowej, są w stanie wcielać się w wirtualne postacie, często inspirowane kulturą anime. Ten trend ściśle związany jest z kulturą azjatycką, z której wywodzi się Vtubing.

Vtuberzy działają głównie na znanych platformach internetowych, oferując różnorodne treści, od grania w popularne gry wideo po relacjonowanie rozgrywek innych graczy oraz inne formy rozrywki. Kluczową rolę w ich działalności odgrywa interakcja z widzami, która sprzyja budowaniu społeczności wokół ich kanałów. 


foto: mat. prasowe

Reklama