Carlsberg testuje nowe opakowanie. Karton ma zredukować emisję CO2 o 24%

Carlsberg testuje nowe opakowanie. Karton ma zredukować emisję CO2 o&nbsp24%

Carlsberg Polska testuje na polskim rynku innowację opakowaniową – karton z zaokrąglonymi narożami. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić do 224* ton CO2 rocznie, zwiększa obszar komunikacji marketingowej z konsumentami i zapobiega nieestetycznym zagnieceniom naroży. 

Karton Round Wrap został wdrożony we współpracy z firmą SM Smith w 2024 roku dla marek piw: Carlsberg, Somersby i Garage

Redukcja emisji CO2 i możliwośc recyklingu

Carlsberg Polska nieustannie udoskonala swoje opakowania i poszukuje sposobów na ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz najlepszych rozwiązań na ekspozycję produktów i komunikację z konsumentami.

Round Wrap to innowacyjne kartonowe opakowanie zbiorcze na piwo w butelce, które charakteryzuje się zaokrąglonymi narożami uzyskanymi dzięki zastosowaniu papieru wewnątrz tektury falistej o niższej gramaturze niż na zewnątrz.

Dzięki temu opakowanie pozwala na redukcję emisji CO2 nawet do 24% (w stosunku do porównywalnej specyfikacji standardowego rozwiązania), nadając się jednocześnie prawie w 100% do recyklingu. 

Opakowanie pozwala na dopasowane foliowanie palet i tym samym umożliwia ograniczenie zużycia folii przy jednoczesnym zachowaniu ich stabilizacji na wysokim poziomie.

Dotychczas zdarzało się, że podczas strechowania palet z wyrobem gotowym lub transportu, kartony ulegały zgnieceniu na rogach – rogi nieestetycznie załamywały się. Kartony o zaokrąglonych rogach eliminują ten problem. Dzięki temu nasze produkty trafiają do sklepów i konsumentów idealnie zapakowane, a to przekłada się na wizerunek naszych marek. Jestem przekonany, że detaliści oraz konsumenci docenią tę innowację.

Jarosław Sepioło, menedżer ds. rozwoju pakowania Carlsberg Polska

Komunikacja 360 stopni

Karton Round Wrap umożliwia zastosowanie grafiki na narożach, co zwiększa obszar komunikacji marketingowej z konsumentem.

Możliwe jest wykorzystanie całej powierzchni bocznej 360 stopni jako nośnika reklamowych treści.

Unikalny kształt wyróżnia karton na półce sklepowej i przyciąga uwagę konsumentów.

Nowe opakowanie niesie ze sobą korzyści wytrzymałościowe, środowiskowe, a także w obszarze komunikacji z konsumentem. Jesteśmy dumni, że jako wiodący dostawca przyjaznych środowisku rozwiązań opakowaniowych, mogliśmy razem z Carlsberg Polska wdrożyć to innowacyjne opakowanie na polskim rynku.

Beata Lis-Kozłowska, dyrektor ds. sprzedaży w DS Smith

* do 224 tony rocznie przy wprowadzeniu rozwiązania dla marek Carlsberg, Somersby i Garage.

Fot.: inf. prasowa

Reklama