Carlsberg notuje spadki wolumenów. Mimo tego przychody firmy rosną

Carlsberg notuje spadki wolumenów. Mimo tego przychody firmy rosną

Carlsberg opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał 2023 roku. W tym czasie firma odnotowała wartościowy wzrost sprzedaży przy jednoczesnym spadku wolumenów.

Raportując wyniki, Carlsberg zaznaczył, że choć firma odnotowała spadek organicznego wzrostu wolumenów na poziomie 3,0%, to osiągnięto pozytywny rozwój przychodów na hektolitr. Według opublikowanych danych w trzecim kwartale 2023 roku Carlsberg osiągnął 5,8% organiczny wzrost przychodów. Od stycznia do września br. wzrost ten wyniósł natomiast 9,2% (wobec 0,9% spadku wolumenów).

Spadki wolumenu w Carlsberg

Wahania wolumenów organicznych różniły się w poszczególnych regionach. W trzecim kwartale region Europy Zachodniej odnotował 5,2% spadek. Jeszcze większy spadek odnotowano w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie sprzedaż wolumenowa spadła o 6,3%. W tym czasie rynek azjatycki odnotował wzrost na poziomie 1,5%.

Napoje bezalkoholowe z portfolio grupy odnotowały w tym czasie 6% wzrost. Wśród międzynarodowych marek premium, Brooklyn zanotował 27% wzrost, a Tuborg - 3% wzrost. Podczas trzeciego kwartału spadek zanotowały natomiast m.in. mara Carlsberg (-4%) oraz Somersby (-7%).

Przychody na plusie

Osiągnięciem, na które zwraca uwagę Carlsberg jest natomiast organiczny wzrost wartości sprzedaży, który podczas trzeciego kwartału wyniósł +5,8%. Grupa osiągnęła również wzrost przychodów w okresie od stycznia do września 2023. Ten wyniósł z kolei 9%. Jak podaje Carlsberg, szczególnie dobre wyniki zanotowano w Europie Zachodniej i Europie Środkowo-Wschodniej.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Carlsberg nie traci wiary

Publikując kwartalne wyniki Carlsberg przedstawił również swoje oczekiwania wobec kolejnego okresu. Firma nie zmieniła swoich oczekiwań co do zysku operacyjnego. Przewiduje się wzrost zysku operacyjnego od +4% do +7%.

Dyrektor generalny Carlsberga, Jacob Aarup-Andersen, podkreślił znaczenie solidnego wzrostu przychodów, który był napędzany poprawą przychodów na hektolitr oraz lepszymi wynikami w portfolio piw premium. Mimo niedawnej decyzji o zwiększeniu inwestycji komercyjnych, firma podtrzymuje prognozy zysku na ten rok.

Jacob Aarup-Andersen wyraził również optymizm co do przyszłości firmy, podkreślając mocne fundamenty, zaangażowanie pracowników i zdrową kulturę wydajności. Dodał, że Carlsberg jest gotów do inwestycji w swoje marki i rynki, aby osiągnąć trwały i zyskowny wzrost.


foto: mat. prasowe

Reklama