Wraz z końcem marca przestanie obowiązywać zerowa stawka VAT na wiele produktów spożywczych. Dla sklepów oznacza to kolejne zmiany etykiet cenowych. Te bowiem pokazywały do tej pory ceny produktów obniżone o podatek.
Sklepy czekają zmiany etykiet. Ceny wzrosną o podatek VAT
Polska Izba Handlu zwraca uwagę na to, że w wyniku nieprzedłużania zerowego podatku VAT na żywność w sklepach muszą pojawić się nowe oznaczenia cen dla każdego towaru. W przypadku małych sklepów często jest to kilka tysięcy pozycji asortymentowych. Wymiana cenówek przy każdej z nich to proces niezwykle czasochłonny.
Nowe cenówki na Wielkanoc?
Organizacja reprezentująca około 30 tys. sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG zwraca uwagę na niefortunny termin, z którym przestanie obowiązywać wyzerowana stawka VAT.
"Decyzja o nieprzedłużeniu zerowej stawki VAT na żywność od 1 kwietnia 2024 r. stawia przedsiębiorców w tym trudniejszej sytuacji, że termin ten nakłada się z czasem świąt Wielkanocy. Okres przedświąteczny i świąteczny to czas największego ruchu w sklepach" – przekazuje PIH.
Polska Izba Handlu wyraziła ubolewanie nad brakiem konsultacji z branżą w sprawie wycofania zerowej stawki VAT. Organizacja zwróciła się w tej sprawie do szefa resortu finansów, Andrzeja Domańskiego.
foto: mat. redakcji