Mokate: "Aby się rozwijać i stawać się lepszym, trzeba dokonywać zmian"

Mokate: "Aby się rozwijać i stawać się lepszym, trzeba dokonywać zmian"

Szachy wymagają koncentracji, umiejętności planowania i strategicznego myślenia. Tak jak biznes. O szachach, firmowej pasji Grupy MOKATE, rozmawiamy z dr Adamem Mokryszem, CEO Grupy MOKATE i dr Katarzyną Mokrysz, dyrektor generalną.

Szachy to ważny temat dla MOKATE. Dlaczego?

Dr Adam Mokrysz, CEO Grupy MOKATE: Szachy to jedna z najbardziej fascynujących gier, która od tysięcy lat łączy ludzi na całym świecie. Jest uniwersalna i pozwala "złapać nić porozumienia" bez względu na kontekst kulturowy czy miejsce na mapie. Szachy uczą myślenia strategicznego, systematycznej pracy nad sobą, cierpliwości i konsekwencji w działaniu. To umiejętności, które przydają się na co dzień nie tylko w biznesie. To pasja naszej rodziny.

Dr Katarzyna Mokrysz, dyrektor generalna Grupy MOKATE: Szachy łączą pokolenia i pozwalają budować więzi, a przy tym dają wiele pozytywnych emocji. Dlatego cieszymy się, że w Mokate inspirujemy do gry młodszych i starszych, wspierając jednocześnie naszą społeczność lokalną. W sierpniu 2023 r. odbył się pod patronatem MOKATE 4. Festiwal Szachowy w Ustroniu, który zgromadził ok. 1000 uczestników z całej Polski. Zapraszamy na ten event również mistrzów i arcymistrzów szachowych – gościliśmy m.in. Garry’ego Kasparova, Anatolija Karpova czy, ostatnio, Wasilija Ivańczuka. 

AM: Nie powiedzieliśmy jeszcze w tym obszarze ostatniego słowa. Ta impreza pozwala nam przy okazji wzmocnić (już bardzo silną) więź ze społecznością lokalną Śląska Cieszyńskiego. To dla nas ogromnie ważne – rodzina Mokryszów prowadzi działalność w tym regionie od ponad 100 lat!

Niedawno odbył się 50. Turniej Szachowy MOKATE. Jak ta dyscyplina wpisuje się w działalność i wizję firmy?

Dr Adam Mokrysz, CEO Grupy MOKATE: Szachy to pasja naszej rodziny od kilku pokoleń i gra, która wbrew pozorom ma bardzo dużo wspólnego z biznesem! Jest uniwersalna i pozwala rozwinąć różnorakie kompetencje, w tym, o dziwo, umiejętności komunikacyjne, a dobrej komunikacji potrzeba także w interesach.

Przede wszystkim szachy uczą jednak myślenia strategicznego, systematycznej pracy nad sobą, cierpliwości i konsekwencji w działaniu. Podczas gry musimy myśleć długofalowo, na kilka ruchów do przodu. I wiedzieć, że czasami trzeba wykonać gambit: poświęcić coś, ponieść kilka porażek, wyciągnąć z nich wnioski, podnieść się, aby ostatecznie zwyciężyć. Taki sposób myślenia i działania niezwykle pomaga podczas mierzenia się z wyzwaniami na nowoczesnym rynku FMCG.

Dr Katarzyna Mokrysz, dyrektor generalna Grupy MOKATE: Popularyzacja szachów jest obranym przez MOKATE celem społecznym. Wspomniany turniej szachowy to tylko jeden z elementów naszych działań.

MOKATE aktywnie angażuje się w popularyzację szachów w Polsce. Przede wszystkim jesteśmy partnerem Polskiego Związku Szachowego. Wspólnie realizujemy projekt "Edukacja przez szachy w szkole". Już teraz uczniowie ponad 1500 szkół w Polsce mają szansę złapać szachowego bakcyla podczas lekcji. W województwie śląskim zajęcia są dostępne już w co 2. szkole i wierzymy, że niebawem podobne sukcesy osiągniemy w pozostałych województwach.


foto: dr Adam Mokrysz, CEO Grupy MOKATE i dr Katarzyna Mokrysz, dyrektor generalna Grupy (mat. partnera)

Reklama