Żabka wysłała do swoich klientów... robota. Akcja wywołała poruszenie

Żabka wysłała do swoich klientów... robota. Akcja wywołała poruszenie

W ostatni dzień lutego mieszkańcy Warszawy mogli zobaczyć na ulicach stolicy pierwszego w historii polskiego q-commerce autonomicznego robota dostawczego. Akcja została zorganizowana przez Żabkę Jush.

To już druga taka akcja Żabki. W ubiegłym roku firma postawiła jednak na inny rodzaj autonomicznej dostawy. Żabka Jush dostarczyła wtedy zakupy dronem. Jak wspominał wtedy Kamil Bąkowski z Lite e-Commerce, nie była to wyłącznie akcja promocyjna, ale także test nowego rozwiązania. Do pilotażu dołączył również robot. 

Robot woził zakupy z Żabka Jush

Jak informujecie Żabka Jush, używany do testów robot jest w stanie dostarczyć zakupy w promieniu do 2 km. Dojechać do klienta może nawet w 15 minut, a porusza się z maksymalną prędkością do 20 km/h. 

Innowacyjne rozwiązania są podstawą naszej działalności. Udowodniliśmy to już w ostatnie lato, kiedy przetestowaliśmy dostawy dronem. Sięgając po kolejne rozwiązanie z tego obszaru, chcieliśmy poznać jego możliwości. Korzystanie z nowoczesnych technologii jest w naszym DNA i z uwagą przyglądamy się pomysłom, które mogą pomóc w ulepszeniu procesu ostatniej mili.

Maciej Nowakowski, CEO Lite e-Commerce, startupu odpowiedzialnego za rozwój Żabki Jush

Testy autonomicznego robota zostały przeprowadzone w samym centrum Warszawy. Pojazd był niewątpliwą atrakcją dla spacerowiczów, którzy mogli zaczepić robota i zostać obdarowani przez niego przewożoną zawartością. Na chętnych do kontaktu z pojazdem warszawiaków czekały między innymi: świeże owoce i warzywa, przekąski, wypieki i napoje. 

Konstrukcja robota Delivery Couple, firmy która dostarczyła rozwiązanie Żabce Jush, została zaprojektowana tak, żeby zapobiec przypadkowemu przewróceniu się. Porusza się po chodnikach i ścieżkach rowerowych, a jedno naładowanie wystarcza mu nawet na cały dzień pracy.

Dodatkowo, został zaprojektowany z myślą o radzeniu sobie w stresujących sytuacjach. Gdy napotyka na przeszkodę, stara się znaleźć alternatywną trasę, a w przypadku braku możliwości samodzielnego pokonania przeszkody, może poprosić o pomoc zdalnego operatora.


foto: mat. prasowe

Reklama