W skład Grupy Muszkieterów wchodzi sieć sklepów spożywczych pod szyldem Intermarche oraz sieć sklepów DIY Bricomarche. Obydwa zanotowały imponujący wzrost sprzedaży w 2023 roku. Wyniki te przełożyły na przekroczenie ważnego progu.
Właściciel Intermarche pobił kolejny rekord
Grupa Muszkieterów osiągnęła w 2023 roku łączny obrót w wysokości 10,3 mld zł, wobec 9,8 mld zł rok wcześniej. Firma odnotowała tym samym wzrost na poziomie 7,4% rok do roku (z wyłączeniem stacji paliw).
Sieć sklepów DIY Bricomarche, po 3,1% wzroście rok do roku, odpowiadała w tym czasie za obrót wynoszący 3,8 mld zł. Intermarche wraz ze stacjami paliw wygenerowało podczas 12 miesięcy 6,5 mld zł obrotu, co przekłada się na 11,5% wzrost sprzedaży like-for-like względem 2022 roku.
Rok sporym zmian w Grupie Muszkieterów
Miniony rok był czasem zmian w ramach struktur oraz strategii, które firma zapowiadała już w 2022 roku. Przypomnijmy, że to właśnie wtedy detalista poinformował o swoim celach,, w tym zajęciu 5. miejsca na liście największych sieci FMCG przez Intermarche. Idąc w tym kierunku, sieć postawiła na produkty świeże – te zajmują bowiem 50% powierzchni sklepów tworzonych w ramach rozwijanego przez sieć konceptu Power Intermarche.
Poza tym, Grupa Muszkieterów, w ramach opracowanej strategii rozwoju, dokonała decentralizacji logistyki dla dwóch swoich szyldów, Intermarché i Bricomarché, a także zakończyła przetarg na na magazyn centralny – przedłużyła na 10 kolejnych lat umowę najmu GLP Poznań I Logistics Centre, gdzie korzysta z 82 tys. powierzchni magazynowej.
Do tego w firmie zaszło sporo zamian personalnych. Wraz z początkiem września, Sławomir Czarnecki stanął na czele Grupy Muszkieterów jako prezes zarządu ITM Polska, zastępując tym samym Davida de Bosschère’a. Stoi on na czele nowo powołanego Zarządu Grupy, w którego skład, zgodnie z unikatowym modelem partycypacyjnym Muszkieterów, weszło trzech właścicieli sklepów Intermarché oraz trzech właścicieli sklepów Bricomarché.
Swoją pierwszą strategiczną decyzją nowy prezes zarządu powołał Macieja Ćwiklińskiego na stanowisko prezesa Intermarché w Polsce, a także ustanowił nowy Zarząd Intermarché złożony wyłącznie z właścicieli sklepów.
Co dalej?
2023 rok minął w Grupie Muszkieterów pod znakiem strategicznych zmian, które zaprocentowały rekordowymi obrotami. Na tym jednak nie koniec. Jak zapowiada sieć, rok 2024 ma przynieść jeszcze większą dynamikę rozwoju – zarówno w Bricomarché, jak i Intermarche.
Sieć sklepów DIY zapowiada 25 nowych otwarć, z czego kilkanaście placówek ma być uruchomionych już w pierwszym półroczu. Dla Intermarche 2024 rok ma natomiast przynieść 10 otwarć nowych placówek, z czego pierwsze zostanie zrealizowane w Zielonej Górze już 7 marca br. Sieć będzie także kontynuować wdrażanie konceptu Power w kolejnych punktach sprzedaży.
"Rok 2023 przeniósł kolejny, istotny wzrost naszych obrotów. Przekroczenie progu 10 mld zł jest ważnym i symbolicznym momentem, ale tylko etapem na drodze dalszego budowania masy krytycznej dla sieci Intermarché i Bricomarché, a tym samym całej Grupy w Polsce. Wchodzimy w 2024 rok, w którym towarzyszyć nam będzie ogromna determinacja, aby zrealizować kolejne etapy naszego planu rozwoju" – podsumowuje prezes Sławomir Czarnecki.
foto: mat. prasowe