Sąd zdecydował w sprawie billboardów Biedronki. Jest nakaz usunięcia reklam

Sąd zdecydował w sprawie billboardów Biedronki. Jest nakaz usunięcia reklam

Biedronka vs Lidl – to hasło, które od końca stycznia tego roku wzbudza spore zainteresowania, ale także wywołuje skrajne emocje wśród internautów. Wszystko za sprawą wojny cenowej, którą wypowiedzieli sobie dwaj dyskontowi giganci. Zaczęło się niewinnie – od zaczepnych smsów Biedronki. Obecnie mówimy już o sprawie sądowej...

Biedronka vs Lidl – o co chodzi z kłótnią sieci dyskontowych?

Po smsach, w których Biedronka zestawiała promocje w sklepach do tych oferowanych przez bezpośredniego konkurenta – niemiecką sieć sklepów Lidl – przyszedł czas na konkretniejsze działania. Biedronka zaczęła bowiem drukować na paragonach informację o tym, że od 2002 roku jest tańsza od Lidla. Wiadomość ta pojawiła się także na plakatach zlokalizowanych na budynkach sieci.

Swoją odpowiedź wystosował także Lidl. Na budynkach sklepów sieci pojawiły się kontr-reklamy w kilku wersjach. Na jednej z nich niemiecka sieć pisze o tym, że "już trzeci raz w tym roku najtańszy koszyk 25 podstawowych produktów jest w Lidlu". Lidl w przeciwieństwie do Biedronki na plakatach podaje źródło danych, na które się powołuje. W przypadku cytowanego przekazu mowa o badaniu realizowanym przez Fakt. 

Przekaz Lidla nie kończy się jednak na informacji o badanym koszyku zakupowym. Na reklamie czytamy też: "Chcemy być najtańsi i jesteśmy. Gdy inni dbają o popularność, my troszczymy się o niskie ceny". Widnieje na niej również wynik "3:0". Logotyp Lidla znajduje się przy trójce. Logo Biedronki natomiast – przy zerze.

Ciąg dalszy wojny cenowej. Biedronka spotka się z Lidlem w sądzie?

Walka cenowa Biedronki i Lidla nie kończy się jednak na reklamach. Jak donoszą wirtualnemedia, hasło "Od 2022 roku Biedronka tańsza niż Lidl" prezentowane przez hiszpańską sieć nie spodobało się Lidlowi. Ten miał złożyć do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. "Lidl chce bowiem oskarżyć Biedronkę o czyn nieuczciwej konkurencji" – donosi serwis. 

Sprawa doczekała się szybkiej reakcji. Jak donoszą wirtualnemedia, w warszawski Sąd Okręgowy zdecydował o udzieleniu zabezpieczenia na wniosek Lidla. To ma polegać na nakazaniu "zaniechania popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego >Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl<". Na tym jednak nie koniec. Zgodnie z decyzją sądu, Biedronka ma także usunąć skutki popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji. 

Sprawa Biedronki i Lidla wywołała sporą dyskusję wśród internautów. Obydwa szyldy zyskały dzięki niej duży rozgłos, o czym świadczą aktualne dane Google Trends, które pokazują zainteresowanie użytkowników danym tematem. Hasło "Biedronka vs Lidl" wraz z końcem stycznia zaczęło bowiem notować znaczne wzrosty.

Zainteresowanie hasłem "Biedronka vs Lidl" w ujęciu czasowym
Źródło danych: Google Trends [dostęp: 26/02/2024]

foto: mat. redakcji

Reklama