Carrefour Polska nie wypada dobrze na tle Grupy. Sieć notuje spadki

Carrefour Polska nie wypada dobrze na tle Grupy. Sieć notuje spadki

Carrefour zakończył 2023 rok w Polsce spadkiem sprzedaży. W tym czasie cała Grupa Carrefour powiększyła sprzedaż o 10,4% w porównaniu do 2022 roku. W czym tkwi problem?

Polska, obok Brazylii, była jednym z dwóch rynków, na których Carrefour zanotował spadek sprzedaży. Ten obserwowaliśmy już wcześniej. Wyniki Carrefour za III kwartał pokazały spadek na poziomie 3,9% rok do roku. Dane za IV kwartał jedynie potwierdziły tendencję spadkową. Przełożyło się to na wyniki końcoworoczne. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Na koniec 2023 roku Carrefour Polska sprzedaż like-for-like z wykluczeniem stacji paliw była niższa o 0,6%. Osiągnęła ona wówczas 2,325 mld euro, będąc tym samym najniższym wynikiem spośród wszystkich rynków, na których obecnny jest Carrefour.

Grupa Carrefour przyznaje, że sprzedaż w Polsce w ostatnim kwartale roku spadła w takich samych proporcjach, jak w poprzedzającym kwartale. Powodem, bez zmian, jest zdaniem sieci wysoka baza porównawcza (+9,6% LFL w IV kwartale 2022 roku) spowodowana zwiększoną sprzedażą w momencie wybuchu wojny w Ukrainie. 

W tym czasie spadła także liczba sklepów Carrefour w Polsce. Na koniec 2023 roku Carrefour posiadał w Polsce 841 placówek, z czego zdecydowana większość (585) to sklepy convenience. Oznacza to, że na przestrzeni 12 miesięcy ich liczba zmniejszyła się o 87 sklepów. 


foto: mat. prasowe

Reklama