Carrefour Polska w tarapatach? Kurczy się sprzedaż i liczba sklepów

Carrefour Polska w tarapatach? Kurczy się sprzedaż i liczba sklepów

Sprzedaż porównywalna Grupy Carrefour wzrosła w trzecim kwartale 2023 o 9,0%. Polski oddział zanotował w tym czasie spadek. Detalista tłumaczy to wysoką bazą porównawczą z minionego roku.

Grupa Carrefour w trzecim kwartale 2023 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 23,6 mld euro. W tym czasie Carrefour Polska odpowiadał za 563 mln euro przychodów - notującym tym samym najniższy wynik ze wszystkich europejskich rynków, na których obecna jest grupa.

Maleje sprzedaż Carrefour Polska

O trudnej sytuacji polskiego oddziału Carrefour pisaliśmy już w lipcu przy okazji publikacji wyników finansowych Carrefour za I połowę 2023 roku. Wówczas Carrefour Polska odnotował najniższy spośród wszystkich rynków wzrost sprzedaży. Kolejny kwartał nie przyniósł polepszenia sytuacji.

Polski oddział Carrefour odpowiadał w trzecim kwartale 2023 roku za 563 mln euro sprzedaży notując tym samym spadek sprzedaży porównywalnej (like-for-like) na poziomie 3,9%. W tym samym czasie Carrefour Francja odnotował 4,3% wzrost, Carrefour Hiszpania +5,0%, Carrefour Włochy +1,7%, Carrefour Rumunia +4,5%, a Carrefour Belgia +7,5%.

Co o wynikach polskiego oddziału mówi sam detalista? W komunikacie Carrefour tłumaczy spadek sprzedaży wysoką bazą porównawczą (w trzecim kwartale 2022 roku sprzedaż like-for-like odnotowała wzrost na poziomie 18,5%).

Liczba sklepów Carrefour wciąż się kurczy

Trzeci kwartał roku był okresem, w którym skurczyła się nie tylko sprzedaż detalisty, ale również liczba sklepów Carrefour w Polsce. Na koniec września 2023 roku w Polsce funkcjonowały 844 sklepy Carrefour. Oznacza to, że trzeci kwartał był kolejnym okresem, w którym znacznie zredukowano liczbę placówek. 

Na koniec września 2023 Carrefour miał:

  • 95 hipermarketów (bez zmian w stosunku do czerwca 2023),
  • 151 supermarketów (wobec 153 na koniec czerwca 2023),
  • 591 sklepów convenience (wobec 602 na koniec czerwca 2023),
  • 7 sklepów dyskontowych (bez zmian).

Liczba sklepów Carrefour w Polsce maleje. Pod koniec 2022 roku sieć posiadała w kraju 928 placówek. Oznacza to, że na przestrzeni dziewięciu miesięcy ich liczba zmniejszyła się o 84 lokalizacje. 


foto: mat. redakcji

Reklama