"W 2023 roku Carrefour potwierdził siłę swojego modelu w otoczeniu charakteryzującym się wysoką inflacją" - podsumował ubiegłoroczne wyniki finansowe Grupy prezes i dyrektor generalny Alexandre Bompard. W tym czasie firma zwiększyła sprzedaż life-for-like o 10,4% do poziomu 94,132 mld euro.
Dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Grupie Carrefour
Rosła nie tylko wartość sprzedaży, ale i zysk netto. W 2023 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,642 mld euro, wobec 1,566 mld euro rok wcześniej. Spadek zanotował natomiast zysk EBITDA Grupy Carrefour. W 2023 roku wyniósł on 4,559 mld euro, wobec 4,613 mld euro rok wcześniej.
Widać rezultaty cyfrowej transformacji
Grupa Carrefour realizując konsekwentnie założenia cyfrowej strategii znacznie zwiększyła także sprzedaż online. Ten segment, po 26% wzroście rok do roku, wygenerował w 2023 roku wartość GMV na poziomie 5,3 mld euro. Szczególnie mocno rósł w tym czasie e-commerce'owy segment w Brazylii (+40% rok do roku) i Francji (+16%).
Jednocześnie Grupa kontynuowała transformację poprzez szybką integrację Grupo BIG w Brazylii oraz przeniesienie sklepów do zarządzania franczyzą i dzierżawą, zwłaszcza we Francji. Firma kontynuowała także swoją politykę przejęć. W lipcu ub.r. Carrefour ogłosił przejęcie Cora/Match we Francji, które powinno zostać sfinalizowane latem 2024 roku. W styczniu detalista poinformował natomiast o zamiarze przejęcia 31 sklepów Grupy Casino.
foto: mat. redakcji