Grupa Carrefour ma za sobą dobry rok. Wzrosła sprzedaż i zyski

Grupa Carrefour ma za sobą dobry rok. Wzrosła sprzedaż i zyski

"W 2023 roku Carrefour potwierdził siłę swojego modelu w otoczeniu charakteryzującym się wysoką inflacją" - podsumował ubiegłoroczne wyniki finansowe Grupy prezes i dyrektor generalny Alexandre Bompard. W tym czasie firma zwiększyła sprzedaż life-for-like o 10,4% do poziomu 94,132 mld euro.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Grupie Carrefour

Rosła nie tylko wartość sprzedaży, ale i zysk netto. W 2023 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,642 mld euro, wobec 1,566 mld euro rok wcześniej. Spadek zanotował natomiast zysk EBITDA Grupy Carrefour. W 2023 roku wyniósł on 4,559 mld euro, wobec 4,613 mld euro rok wcześniej. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Widać rezultaty cyfrowej transformacji

Grupa Carrefour realizując konsekwentnie założenia cyfrowej strategii znacznie zwiększyła także sprzedaż online. Ten segment, po 26% wzroście rok do roku, wygenerował w 2023 roku wartość GMV na poziomie 5,3 mld euro. Szczególnie mocno rósł w tym czasie e-commerce'owy segment w Brazylii (+40% rok do roku) i Francji (+16%).

Jednocześnie Grupa kontynuowała transformację poprzez szybką integrację Grupo BIG w Brazylii oraz przeniesienie sklepów do zarządzania franczyzą i dzierżawą, zwłaszcza we Francji. Firma kontynuowała także swoją politykę przejęć. W lipcu ub.r. Carrefour ogłosił przejęcie Cora/Match we Francji, które powinno zostać sfinalizowane latem 2024 roku. W styczniu detalista poinformował natomiast o zamiarze przejęcia 31 sklepów Grupy Casino.


foto: mat. redakcji

Reklama