Paweł Głowniak, Herbapol-Lublin: Nasze plany są bardzo ambitne

Paweł Głowniak, Herbapol-Lublin: Nasze plany są bardzo ambitne

"Konsumenci stawiają na produkty sprawdzone, które są im znane i którym ufają. Mają ograniczoną potrzebę eksperymentowania" – mówi Paweł Głowniak, dyrektor handlowy w Herbapol-Lublin, z którym rozmawiamy o tym, jak obecnie kształtuje się rynek oraz zachowania konsumenckie, a także, w jaki sposób odpowiada na te zmiany Herbapol-Lublin.

Herbapol-Lublin wzmacnia pozycję na rynku

Herbapol-Lublin to firma o ugruntowanej pozycji na rynku, której produkty są dostępne w całym kraju. Na tym jednak nie kończą się działania producenta zmierzające do dalszego rozwoju biznesu. 

Produkty Herbapol-Lublin są dostępne w całej Polsce. Daje nam to uprzywilejowaną pozycję, ponieważ rzeczywiście nasza dystrybucja wygląda już bardzo dobrze. Mimo tego mamy oczywiście całkiem sporo planów na przyszłość. Firma, pomimo tego, że w tym roku obchodzi 75-lecie, rozwija się w szybkim tempie.

Paweł Głowniak, dyrektor handlowy w Herbapol-Lublin

Jak przyznaje Paweł Głowniak, obecna pozycja Herbapolu to z jednej strony zasługa mocnych marek i tego, w jaki sposób są one postrzegane przez konsumentów i z drugiej strony – ogromu pracy i dobrej strategii rozwoju firmy. "Szczególne podziękowania należą się mojemu zespołowi, który rzeczywiście stara się, aby tego dziedzictwa poprzedników nie popsuć, a raczej je rozwijać, i to w dosyć szybkim tempie" – dodaje dyrektor.

Nasze plany są bardzo ambitne. Dotyczą one przede wszystkim rozwoju, dystrybucji, dostępności naszych produktów, a także dbania o to, jak są one widoczne na półce. Do tego dochodzi oczywiście nieustanna walka z konkurencją. To są nasze główne zadania.

Paweł Głowniak, dyrektor handlowy w Herbapol-Lublin

Zmienne otoczenie odciska piętno na zachowaniach konsumentów

Herbapol-Lublin umacnia swoją pozycję na rynku, który w ostatnim czasie przeszedł wiele przemian. Jak przyznaje Paweł Głowniak, drastyczny wzrost cen sprawił, że konsumenci zmienili swoje nastawienie.

W trudnych czasach, kiedy liczymy każdą złotówkę, stawiają na produkty sprawdzone, które są im znane i którym ufają. Mają ograniczoną potrzebę eksperymentowania.

Paweł Głowniak, dyrektor handlowy w Herbapol-Lublin

Nowe kategorie i innowacje produktowe

W przemianach obserwowanych wśród konsumentów Paweł Głowniak upatruje zarówno zagrożeń, jak i szans. Z jednej strony Herbapol jako marka o ugruntowanej pozycji i szerokiej rozpoznawalności znajduje się wśród marek, którym konsumenci ufają. Z drugiej jednak strony, ograniczona potrzeba eksperymentowania wśród konsumentów rodziła wyzwania w kontekście nowych produktów oraz kategorii w ofercie Herbapol-Lublin.

Nasze portfolio rozwijamy skutecznie w kierunku, który wynika naturalnie z dziedzictwa naszych marek, gdyż posiadamy ich kilka. Bazujemy na badaniach przeprowadzanych wśród naszych konsumentów, pytamy ich o preferowane produkty, które chcieliby widzieć w naszej ofercie. Następnie wybieramy spośród nich te, które uznajemy za najbardziej obiecujące i rozwijamy je.

Paweł Głowniak, dyrektor handlowy w Herbapol-Lublin

Obecnie, najnowszymi projektami w portfolio Herbapol-Lublin są kosmetyki Polana, które na rynku dostępne są od niecałych trzech lat i sukcesywnie zdobywają nowych klientów. Poza tym, w portfolio producenta znajdziemy także nową kategorię, jaką są cukierki czyszczące język. "To jest zupełna innowacja na rynku" – przyznaje Paweł Głowniak.

Poza tym Herbapol-Lublin znacznie rozwija także kategorię dżemową, w której firmie jest obecna od wielu lat, i w której to aktualnie piastuje pozycję wicelidera rynku. "Nasza ostatnia innowacja to są produkty, które się rzeczywiście wyróżniają na tle tej kategorii. Mówię tutaj o musach, które służą do deserów, naleśników. Są oferowane w bardzo wygodnej formie opakowań pouch. Znajdujemy się obecnie na etapie budowania coraz większej dystrybucji i promowania tych produktów" – podsumowuje Paweł Głowniak.


foto: Paweł Głowniak, dyrektor handlowy w Herbapol-Lublin (mat. redakcji)

Reklama