Żabka gotowa na ekspansję zagraniczną? Powstała nowa jednostka. Wiemy, kto stanie na czele

Żabka gotowa na ekspansję zagraniczną? Powstała nowa jednostka. Wiemy, kto stanie na czele

Żabka przygotowuje się do ekspansji zagranicznej. Obok spółek Żabka Polska oraz Żabka Future, pojawiła się nowa jednostka, która zajmie się rozwojem na nowych rynkach i nadzorem realizacji strategii ekspansji zagranicznej.

Obszarem działalności Żabka International, bo pod taką nazwą występuje nowa jednostka, kierować będzie Anna Grabowska, która do tej pory odpowiadała za strategię konsumencką Grupy Żabka. 

Żabka za granicą

Oficjalna informacja o powstaniu nowej jednostki organizacyjnej pojawiła się na stronie internetowej Grupy Żabka. Choć detalista już wcześniej wielokrotnie wskazywał swoimi działaniami na chęć ekspansji zagranicznej, wydzielenie dedykowanego temu celowi obszarowi jest z pewnością najbardziej formalną zmianą.

 

Grupa Żabka zaprezentowała logotyp nowej jednostki organizacyjnej (foto: zabkagroup.com)

Przypomnijmy, że już na początku 2023 roku Żabka Nano pojawiła się w USA. Grupa sprawdzała wówczas zainteresowanie sklepem autonomicznym wśród odwiedzających konferencję NRF 2023 Retail’s Big Show w Nowym Jorku. Tomasz Blicharski z Żabka Future przyznał wtedy, że jest to dla firmy duża szansa na nawiązanie nowych partnerstw.

Dużo ważniejszy krok Grupa wykonała jednak 12 miesięcy później. W grudniu 2023 roku Żabka zawarła umowę nabycia większościowych udziałów rumuńskiego dystrybutora, który zaopatruje na tym runku około 12 tys. sklepów. 

Anna Grabowska pokieruje zagranicznym rozwojem sieci

Wraz z lutym 2024 roku Anna Grabowska, która z Żabka związana jest już od ośmiu lat, zajęła stanowisko dyrektorki zarządzającej Żabka International, odpowiadając tym samym za rozwój nowych rynków i nadzoruje realizację strategii ekspansji zagranicznej.

Anna Grabowska zajmie w Żabka International rozwojem na rynkach zagranicznych (foto: zabkagroup.com)

Wcześniej Anna Grabowska od kwietnia 2016 roku pełniła funkcję wiceprezeski zarządu ds. komercyjnych w firmie Żabka Polska, kierując departamentami handlowym i marketingu. Od 2021 roku odpowiadała za strategię konsumencką Grupy Żabka, w tym wyznaczanie kierunków rozwoju firmy, budowanie strategii konsumenckich, komercyjnych i wspierających, takich jak strategia marki i marek własnych oraz strategia odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju.

Mikołaj Dragovic odpowie za komunikację zagraniczną

Przygotowania Żabki do ekspansji zagranicznej wychodzą jednak znacznie dalej. W ramach struktury podmiotu, który zajmie się realizacją strategii rozwoju na nowych rynkach, zatrudniono już wiele osób. Jak donoszą Wirtualne Media, stanowisko Head of Communication & Insight w Żabka International zajmie Mikołaj Dragovic, który jest związany z firmą od 2021 roku.

Mikołaj Dragovic będzie odpowiadał tym samym za obszar komunikacji i badań konsumenckich na rynkach międzynarodowych. Do tej pory, podobnie jak Anna Grabowska, zajmował się obszarem strategii konsumenckiej w Polsce. 


foto główne: mat. redakcji

Reklama