Grupa Eurocash zapowiada nowe rozdanie z biznesie hurtowym. Firma zintegrowała swoje dwa kluczowe biznesy, które od teraz będą działały jako jedna hurtowa jednostka. To kolejny, ale nie ostatni, element transformacji w firmie.
Od ogłoszenia nowej strategii Grupy Eurocash minęły już dwa lata. W tym czasie firma nie tylko wprowadziła sporo zmian personalnych, ale także między innymi zdecydowała o zintegrowaniu digitalowych biznesów. Eurocash właśnie wykonał kolejny krok na drodze realizacji strategii na najbliższe. Tym razem w obszarze hurtowym..
Eurocash integruje hurtowe biznesy
W ramach integracji Eurocash Dystrybucja i Eurocash Cash & Carry stały się jednym biznesem. W ten sposób, jak wyjaśnia prezes grupy, Paweł Surówka, udało się istotnie uprościć procesy i poprawić efektywność.
Fuzja obydwu biznesów ma także znacząco wpłynąć na komfort klientów. Z jednej strony osoby, które dotychczas zaopatrywały swój sklep tylko stacjonarnie, teraz mogą bez żadnych dodatkowych formalności zamówić towar online lub przez aplikację. Z kolei klienci Eurocash Dystrybucja mogą szybko uzupełnić asortyment na hali, kupując na sztuki, a dzięki samoobsłudze przy kasie ominąć kolejki i oszczędzić czas.
Grupa realizuje kolejne założenia strategii
Połączenie jednostek biznesowych Eurocash Dystrybucja i Eurocash Cash & Carry z początkiem stycznia tego roku nastąpiło zgodnie z założeniami strategii Grupy Eurocash na lata 2023-2025, którą ogłoszono latem 2022 roku. Firma zapowiedziała wówczas stworzenie największej na polskim rynku platformy handlowej B2B.
Pierwszym etapem było połączenie cyfrowych biznesów Eurocash. Transformacja cyfrowa firmy skupiła się wokół platformy eurocash.pl. To właśnie ona stała się bazą do integracji działalności hurtowej Grupy, odpowiadającej dziś za aż 3/4 jej przychodów.
foto: mat. prasowe