Przychody Biedronki rosną dwucyfrowo. W 2023 roku pękła kolejna granica

Przychody Biedronki rosną dwucyfrowo. W 2023 roku pękła kolejna granica

Biedronka zakończyła 2023 rok kolejnym rekordem sprzedaży i największą od wielu lat liczbą otwartych sklepów. 

Właściciel sieci sklepów Biedronka, grupa Jeronimo Martins, opublikował wstępne sprawozdanie finansowe za 2023 rok. Jak widzimy w danych, czas ten był rekordowym okresem dla obecnej w Polsce sieci dyskontów. Biedronka nie tylko przekroczyła kolejną granicę przychodów, ale także znacznie zwiększyła liczbę sklepów.

Biedronka sprzedaje coraz więcej

Sprzedaż Biedronki podczas 12 miesięcy 2023 roku wyniosła 21,5 mld euro, po 22,3% wzrośnie w porównaniu do 2022 roku. W walucie lokalnej, czyli złotówkach, wzrost wyniósł natomiast 18,2% rok do roku. W tym czasie cała grupa Jeronimo Martins osiągnęła wzrost na poziomie 20,6% r/r kończąc rok ze sprzedażą wynoszącą 30,6 mld euro.

Sprzedaż like-for-like, a więc z wykluczeniem sklepów otwartych w 2023 roku, wzrosła w tym czasie o 14,2% r/r w przypadku Biedronki oraz o 12,8% r/r w całej grupie.

Prezes grupy Jeronimo Martins, Pedro Soares dos Santos, komentując wyniki finansowe przyznał, że 2023 rok zostanie zapamiętamy jako rok, w którym firma przekroczyła próg sprzedaży wynoszący 30 mld euro.

Ponad 200 nowych sklepów Biedronka

Czas ten był jednak wyjątkowy z jeszcze jednego powodu. Podczas 12 miesięcy 2023 roku Biedronka otworzyła 203 nowe sklepy. Jednak w obliczu kilkudziesięciu zamknięć sklepów, końcowy bilans wyniósł 174 placówki na plusie. Tym samym liczba sklepów Biedronka na koniec 2023 roku wyniosła 3569 wobec 3395 rok wcześniej.

Sieć mocno zaakcentowała koniec 2023 roku. W ostatnich tygodniach grudnia dyskonter informował o tym, gdzie powstaną nowe sklepy Biedronka w 2023. W sumie tylko w grudniu na mapie Polski pojawiły się aż 53 nowe sklepy


foto: mat. redakcji wiadomoscispozywcze.pl

Reklama