W 2023 roku w Polsce powstało 31 restauracji McDonald’s. W planach sieć ma otwarcie 120 restauracji w ciągu trzech lat.
Wraz z powstawaniem nowych lokali zwiększyło się także grono franczyzobiorców McDonald’s. Do tego grona dołączyło ośmiu lokalnych przedsiębiorców zarządzających restauracjami.
W planach ciągły rozwój
Oprócz powstania 120 lokali w ciągu trzech lat, sieć restauracji zamierza zmodernizować około 100 restauracji już istniejących na polskim rynku.
Jak podkreśla sieć, wiąże się to także ze zwiększeniem liczby dostawców oraz zatrudnienia. Obecnie sieć w Polsce zatrudnia ponad 31 tysięcy osób.
Zmiany w lokalach McDonald’s
Sieć w nowych i zmodernizowanych lokalach chce zapewnić łatwiejsze i bardziej intuicyjne doświadczenie dla odwiedzających.
Układ sali został zoptymalizowany, aby uprościć ścieżkę od momentu wejścia, poprzez złożenie zamówienia, aż po segregację odpadów przy koszach i opuszczenie restauracji.
Jednym z kluczowych elementów zmian są nowoczesne wystroje wnętrz, które są starannie dostosowane do charakteru danej lokalizacji.
Restauracje w miejscach często odwiedzanych przez rodziny z dziećmi, np. w Grudziądzu, oferują dedykowane rodzinne strefy wyposażone w stoły do gier.
Z kolei lokale popularne wśród zmotoryzowanych, m.in. w Szczecinie, prezentują podwójne linie McDrive oraz specjalnie wydzielone miejsca postojowe dla kierowców korzystających z usługi Zamów i Odbierz.
W ramach innowacji McDonald’s wprowadza również przemyślane przestrzenie dedykowane pracownikom, takie jak Crew Room czy nowoczesne szatnie, aby zapewnić bardziej komfortowe warunki pracy.
Na koniec 2023 roku w Polsce funkcjonowało 546 restauracji McDonald’s. Ponad 90% z nich prowadzonych jest przez 97 franczyzobiorców.
Najnowsze lokale zostały otwarte w ponad dwudziestu nowych aglomeracjach, między innymi w Szczytnie, Giżycku, Regułach, Kościanie, Kozienicach, a także w Żaganiu, Brzegu, Lubaniu i Myszkowie.
Fot.: inf. prasowa