Carrefour jest kolejną siecią handlową, która sprzeciwia się narracji prezentowanej przez Telewizję Republika. Detalista właśnie poinformował o natychmiastowym wycofaniu emisji swoich spotów w tej telewizji.
Carrefour Polska przeciwko przejawom rasizmu
"Carrefour Polska to firma, która przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności swoich klientów, współpracowników oraz partnerów biznesowych, a w swojej działalności stanowczo przeciwstawia się wszelkim przejawom rasizmu, homofobii czy ksenofobii" – napisał w oświadczeniu detalista.
Firma zaznaczyła przy tym, że kampania, której ułamek spotów reklamowych pojawił się w TV Republika, jest częścią większego pakietu reklamowego stacji tematycznych oferowanych od niedawna przez telewizję Polsat. Te Carrefour Polska miał nabyć jeszcze w grudniu ubiegłego roku.
Koniec reklam Carrefour w Telewizji Republika
"Sprzeciwiając się jednak narracji prezentowanej przez TV Republika w ostatnim czasie, podjęliśmy decyzję o natychmiastowym wycofaniu emisji naszych spotów reklamowych z tej telewizji" – przekazał detalista tym samym dołączając do wielu innych firm, które zdecydowały o zakończeniu działalności marketingowych w tej stacji.
Podjęcie tej decyzji zajęło detaliście jeden dzień. W czwartek 4 stycznia br. firma odniosła się na X do wpisu jednego z użytkowników, który zwrócił uwagę na obecność sieci w kanałach Telewizji Republika, określając ją mediami, które "na swojej antenie nawołują do >czipowania imigrantów jak psów< oraz do >trzymania ich w obozach koncentracyjnych<".
Hej @CarrefourPolska, czy w waszej strategii maretingowej celowo zawarte jest finansowanie "mediów", które na swojej antenie nawołują do "czipowania imigrantów jak psów" oraz do "trzymania ich w obozach koncentracyjnych"? pic.twitter.com/c1OsHULaGP
— Osiem Gwiazd (@RuchOsmiuGwiazd) January 4, 2024
Carrefour Polska tego samego dnia odpowiedziało: "Dziękujemy za sygnał. Już sprawdzamy tą sytuację z naszym domem mediowym". Na konkretne decyzje musieliśmy poczekać zaledwie jeden dzień.
Carrefour jest tym samym kolejną rozpoznawalną firmą, która zdecydowała się na wycofanie swojej obecności z TV Republika. Wcześniej, jako jedna z pierwszych firm, od Telewizji Republika odcięła się IKEA. Dzień po tym do bojkotu TV Republika dołączyło Pyszne.pl. Poza tymi znanymi markami, swoje reklamy z tej telewizji wycofał także między innymi mBank.
foto: mat. redakcji wiadomoscispozywcze.pl